Taaak jo (mam k tomu i krásný obrázek x) )

Vzduch vstupuje do systému přívodním kanálem vodorovně s disky, kolmo na osu. Roztáčí daný disk, předává energii (tudíž ji ztrácí, žejo) a klesá ke středu, kudy je odváděn. Odpor vzduchu s rychlostí roste, tudíž při vysokých rychlostech by mohla být relativně efektivní a podle tetičky wiki by se současnou metalurgií měla být schopna odolat kroucení disků a poradit si s tepelnou expanzí.
Ovšem, přívod vzduchu kanálem nám extrémně snižuje množství, které k takové turbíně můžeme dostat, před kanál by musel být přidán kompresor, kde by jsme ovšem museli použít regulérní lopatkovou turbínu (na kterou může vzduch přicházet čelně)
A tohle je jeden z problémů... Zatímco první turbína (lopatková) je vůči přívodu vzduchu čelně a plyn je přiváděn vodorovně s osou, musí být Teslova (jenž je druhá v řadě) buďto naležato, nebo otočena o devadesát stupňů kolem svislé osy (vzhledem k tomu,že montujeme do letadla, tak ležato, na výšku by nevlezla)
plyn z ní by tedy odcházel středem, pravděpodobně směrem dolů) a určitě by šlo o turbínu několikastupňovou, tudíž tohle by se muselo opakovat. Neustále měnit směr proudění, zatáčky, změny průměrů (ne pro zvýšení tlaku, ale protože musíme...) což by mohlo vést až k turbulencím uvnitř turbíny, ubírajíce na výkonu. Nehledě na to, že takový systém by zabíral v letadle kopec místa...