Pro pokec, nebo vaše dotazy jsem vytvořila na Discordu skupinu, přidat se můžete zde: https://discord.gg/WUTta3Dqmz

Obsah fóra Pokec nejen o seriálových technologiích Technologie Nejsilnější loď Sci-fi

Nejsilnější loď Sci-fi

Detailní rozbory nejrůznějších technologií s jakými jsme se kdy setkali.

Odeslat nové téma Odpovědět na téma
Příspěvek 25.12.2012 10:49:12
Skot Uživatelský avatar
Senior Airman
Senior Airman

Příspěvky: 237
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
ale pokud to bude flotila lodí, kde nedodržují rozestupy (autor se ovšem nezmínil jak velké rozestupy mají být jestli 100m nebo 1000km), tak je jedno jak velká tak flotila je. Co rána to flotila kaput. Takže to je něco jiného než u Hvězdy smrti, která zlikviduje jednoho chudáka.
Owensův Zákon:
Jste-li dobří, hodí vám na krk veškerou práci. Jste-li opradu dobří, dokážete se jí zbavit.

Butnerův zákon:
Kdo se směje naposled, má dlouhé vedení.

Příspěvek 26.12.2012 23:18:20
Ultramarinus Uživatelský avatar
Major
Major

Příspěvky: 1970
Bydliště: McRagee
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
Kdyby ta flotila chudáků byla na orbitě jedné planety, úlomky (planety) by jí zničily. Znovu opakuju, že z hlediska palebné síly je to jedna rána, jedna planeta. Navíc nikdy nebylo specifikováno, co by se stalo lodím, kolem kterých by takový gigasilný paprsek, jaký emituje hvězda smrti jenom "prolétl". Podle mého by je poškodil taky (a dost možná i celkem vážně).

Pokud by to "pole" dokázalo obejmout prostor celé hvězdné soustavy, byla by palebná síla větší. Z tohoto hlediska by bomby byly ještě silnější než to pole, protože jich můžeš vypustit (a simultálně k mnoha různým cílům najednou ŘÍDIT) značné množství. Tak můžeš bez problémů zničit několik planet i flotily v jedné soustavě NAJEDNOU, klidně na různých stranách soustavy. Pořád je to ale "jedna rána, jedna planeta", proto se na to koukám, tak, jak jsem psal. Notabene, hvězda smrti má ještě HODNĚ "menších" dělových věží, které těch chudáků mohou ničit mnohem víc najednou, než jenom jednoho. Planetu by sice nesejmuly, ale na povstaleckou loď by podle všeho stačily bohatě.

1 000 Km je ve vesmíru (i ve hvězdné soustavě) směšně blízko. "Světelná sekunda" (tj zhruba vzdálenost mezi Zemí a Měsícem) je zhruba 300 000 Km. Z hlediska astronomie to je v podstatě na jednom místě a z hlediska dnešních zbraní je to ještě HLUBOKO v mířeném i efektivním dostřelu laserů, kinetických projektilů a dokonce i řízených střel. Fakt, že se v populárním sci-fi bojuje "na dohled", ještě neznamená, že by "nejsilnější loď" měla mít tak směšně malý dostřel, že by se musela přiblížit tak, až by byla cílová loď přímo vidět "za okny". Nota bene, "nejsilnější loď" by okna neměla vůbec mít (jsou to jenom další slabiny a měkká místa v konstrukci).
Epitaf textové hry Universe Oddyssey



Špičkový video/military/sci-fi bonbónek všem zájemcům

Příspěvek 27.12.2012 12:44:13
deadalos Uživatelský avatar
Captain
Captain

Příspěvky: 1544
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
A nebo kdyby ta flotila jen hlídala orbitu a byla v linyji tak najednou by naně hvězda smrti vyrazila z boku pak tu celou tu linyji zdvojnásobila :)

Příspěvek 27.12.2012 21:59:13
Ultramarinus Uživatelský avatar
Major
Major

Příspěvky: 1970
Bydliště: McRagee
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
Liniji, nebo linii, řekl bych.
Něják si nedovedu představit taktickou situaci, která by vedla k tomu, aby se flotila seřadila "do fronty" za sebe a dala se celá smést jedním výstřelem paprsku. Čekání ve frontě do loděnic? Nebo čekání na vstup do červí díry? Obě tyhle možosti se mi zdají celkem nepravděpodobné (jak by flotila zaznamenala nepřítele, ihned by se rozlétla do jiné formace, aby nešli zničit jediným výstřelem všichni. Musel by to být překvapivý útok, okamžitě navazující na překvapivý (nedetekovaný) přílet, nebo odmaskování útočníka.

Jo PS. Až teď jsem si všiml, že jsi Deadalos, ale máš na obrázku nášivku "Oddysey". Koukni tady, jestli nenajdeš přímo Deadala (jestli chceš, nebo jestli se chceš alespoň podívat).

http://www.google.cz/search?num=10&hl=c ... 80&bih=775
Epitaf textové hry Universe Oddyssey



Špičkový video/military/sci-fi bonbónek všem zájemcům

Příspěvek 28.12.2012 15:36:05
Skot Uživatelský avatar
Senior Airman
Senior Airman

Příspěvky: 237
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
v populárním sci-fy se bojuje na dohled zásadně proto, protože by to krapet blbě vypadalo, kdyby se lodě mlátily na velké vzdálenosti. Napřiklad by mě zajímalo jak by ve filmu udělali sci-fy, kde max. dostřel střel jsou destíky milionů km...

Jinak ve Star wars IV ten gigasilný paprsek zlikvidoval jen jednu loď. Jestli se dobře pamatuju tak už nezmiňovali jestli poškodil i ostatní lodě.

Jak jsem už zmiňoval tak velikost toho pole (nebo čertví co to je) závisí na množství hmoty co už pohltilo, a to pole furt roste dokud může co pohlcovat...
Navíc můžeme vzít v úvahu, že Hvězda smrti je velká jak kráva, a ta mašinka na vytváření paprsků zabírá dost místa v ní. Zatímco ty bomby mohly nést normalní malé lodě.

Prostě chci říct, že hledat nejsilnější sci-fy loď (nepočítam cokoliv se strojem času) nejde, protože v hromadách sci-fy jsou zbraně co sundaj cokoliv na jednu ránu bezohledu jestli strefej okno nebo ne.
Owensův Zákon:
Jste-li dobří, hodí vám na krk veškerou práci. Jste-li opradu dobří, dokážete se jí zbavit.

Butnerův zákon:
Kdo se směje naposled, má dlouhé vedení.

Příspěvek 29.12.2012 11:38:29
Ultramarinus Uživatelský avatar
Major
Major

Příspěvky: 1970
Bydliště: McRagee
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
Skot:
Pravda, "vypadalo" by to asi min akcne. Na druhou stranu, v literature uz JSOU velmi povedene ztvarnene boje na velkou vzdalenost - treba v knizni serii Honor Harringtonova od Webera je toho plna. Proste by se holt musely pouzivat vic ruzne 3D znazornovaci systemy o poloze nepratel, strel a spojencu. Spisovatel to dokaze a pro filmare je to nemozne...? Lenost filmaru mi ale neprijde jako rozumny duvod snizovat nezbytne naroky na to, co by nejsilnejsi sci-fi lod mela dokazat.

Bylo by to podobne tomu, jak znazornuji filmari prestrelku torpedy mezi ponorkama, nebo balistickyma strelama mezi dvema staty. Pohled na mustek, pohled na odpal strel, drama na mustku s obcasnym kouknutim na prehledovy 3D znazornovac, funkce obrannych zarizeni, pohled na cile a uhybne manevry, pohled na dopad strel.

Ano nezminovali. To ale neznamena, ze vsechno bylo fajn, jen ze se o tom nemluvilo.

Ano, rozdilu ve velikostech jsem si vedom. Na druhou stranu to ale znamena, ze posadka hvezdy smrti dokaze okupovat celou planetu, nebo si vyrobit a ovladat celou flotilu mensich pomocnych lodi, kdezto "normalni lode" by s tim mely potize. Trochu jako magogska svetolod z Andromedy. Zaroven si muzes predstavit, kolik takovych bomb unese normalni lod a kolik by se jich vlezlo do hvezdy smrti, jako "pomocnych zbrani". Mimochodem, v sw byla imperiem v knihach, ne filmech po yavinu vynalezena a postavena mala lod o velikosti stihacky, nesouci strely pouzitim velmi podobne novabombam z andromedy, schopne sezehnout celou slunecni soustavu a vsechno v ni.

Tento fakt ohledne pole je jeho hlavni vyhodou, ale i jeho hlavni slabinou. Kdyz to zjisti nepritel, proste vypali z ceho muze a odskoci do hyper, nebo se presune do jine faze. A kdyz pole nenajde zadne "palivo", proste dohasne jako pozar.
Epitaf textové hry Universe Oddyssey



Špičkový video/military/sci-fi bonbónek všem zájemcům

Příspěvek 29.12.2012 13:09:16
Skot Uživatelský avatar
Senior Airman
Senior Airman

Příspěvky: 237
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
Dle mýho to o lenosti filmařů není, já si myslím že spíš to vůbec ani nejde udělat. Autor v knížce má ohodně větší volnost než filmaři ve filmu.
Vezmu příklad v Honor Harringtonové. Vždit tam už mají dostřel téměř 90mil km a ty střely tam letí několik minut... (jestli ne už desítky minut) rozestupy mezi superdreadnougty jsou v řádu stovkách kilometrů.
Jak by to filmaři mohli natočit aby zároveň dodrželi vzdálenosti? Mohli by se vzdát efektivního pohlednu na formaci lodí z vesmíru, ale jak by mohli vyřešit ty minutový prodlevy kdy tam na loď letí střely? mohli by to prostříhat, ale jak by to vypadalo. Ve filmech, když se tam mlatí státy raketama tak je to jednoduchy, je prostě záběr na nejakou obrazovku kde putuje puntík, ale ta raketa tam letí jen pár sekund. Za to v Harringtonovej když je menší bitva tak tam po sobě střílej x salv po stovkach střel. A ty střeli nemužou filmaři nějak urychlit aby těch x desítek mil kilometrů urazily za pár sekund, protože to by už někomu mohlo bejt začít divný.

Prostě co chci říct, že knižce se to snáze vyřeší. Řekne se, že rakety dorazí za 10 minut šup novej odstavec a rakety už utočí na loď. Nedokážu si představit jak by to udělali ve filmu.
Owensův Zákon:
Jste-li dobří, hodí vám na krk veškerou práci. Jste-li opradu dobří, dokážete se jí zbavit.

Butnerův zákon:
Kdo se směje naposled, má dlouhé vedení.

Příspěvek 29.12.2012 19:43:31
Ultramarinus Uživatelský avatar
Major
Major

Příspěvky: 1970
Bydliště: McRagee
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
Není? Když by to bylo nemožné, někdo (kdo není líný MYSLET) by se o to určitě pokusil. Kolik už jsi viděl filmů, seriálů, nebo jenom animovaných krátkých filmů, které si může udělat i usmrkanec doma na svém vlastním počítači s nulovými náklady, ve kterých už se o to POKOUŠELI? Kdyby to nebyla LENOST a neochota vymýšlet něco reálnějšího, jak vysvětlíš neexistenci "nepovedených" pokusů udělat přesně to?

Mimochodem, až do nové verze BSG VŠICHNI usilovně tvrdili to samé (Tj že to "nejde") o reálnějším zvuku ve vesmíru při přestřelkách. "musí být slyšet hvízdání motorů, kulek a výbuchů"... CHA :D V BSG to vyřešili ambientními skladbami a je to MINIMÁLNĚ stejně dobré, jako hvízdání laserů.

Znova pro méně pozorné opakuju VYUŽÍT SITUAČNÍ ZÁKRES NA MÚSTCÍCH. Radar (nebo jeho sci-fi obdoby) zachytává pohyby cílů a jejich přibližné velikosti a tvary na giganticé vzdálenosti a pak je vykreslí na obrazovku 35 na 50 centimetrů a to tak, že i nejblbější z blbých pozná co je co a k jaké to patří straně. Kapitán na můstku už z podstaty věci prostě musí mít buď holografický přehledový "tank" (tj skříň, akvárium, nebo prostor, ve kterém jsou holograficky znázorňovány lodě, střely a cokoliv důležitého a to lehce DISPROPORČNĚ, případně ještě s dalšími informacemi tipu "rychlost, vektor, pravděpodobný dostřel a stav cíle"). A když ne ten, pak alespoň poboční displej u kapitánského křesla, který nemá tolik důležitých informací, ale zase na druhou sranu je VELMI přehledný. A to, jak by to "mohli" udělat jsem napsal už v předchozím přípsěvku.

Tento přístup by měl minimálně 2 výhody.
1) bylo by to realističtější
2) ušetřili by VELMI na FX - tricích. Deset vteřin pohledu na exteriér letící lodě totiž stojí na grafice a počítačových tricích zhruba tolik, kolik by stálo pět minut celé bitvy na přehledovém displeji, jenom s krátkými prostřihy na lodě ve vhodných chvilkách, jako jsou obrana proti střelám, nebo zásahy střelami, případně zásahy energetickými děly "zblízka".

Problémy s minutovými prodlevami? Jednoduché. Jak vyřeší filmaři, když hlavní postava - malý chlapec stárne a sílí ROKY času? Napíší "za několik let" a strčí tam zjevně staršího herce, jak se loučí při odchodu z domova. Jak vyřešíš Ty, když přetáčíš kazetu ve videu a nechceš to dělat minutu po minutě. Fast forward. Tak přesně tímhle způsobem by mohli velmi elegantně vybruslit z nebezpečí, že přestřelka ve vesmíru bude vypadat nudně. Další možnost je montáž. Když ukazují, jak Rocky trénuje na šampionát v boxu, taky tam hodí hezkou muziku, střih na tréning v ringu, skákání přez švihadlo, běhání za autem trenéra po ulici, ranní jogging po schodech a za míň jak dvě minuty divák shlédne měsíce, nebo dokonce roky v čase příběhu, plné práce hlavního hrdiny. "Čas" je ve filmu směšně časo ignorovaný parametr, takže nechápu, proč se ho tak bojíš.

Nemůžou urychlit střely, můžou ale urychlit "příběh" tak, aby bylo zjevné že posádka můstku prožívá delší čas, než divák vidí. Například tak, že natočíš posádku můstku po požadovaných "několik minut" a pak dáš pohled jak na můstek, tak na přehledový holotank se zrychleným časem. Pohyb v holotanku bude VYPADAT jako že trvá jen pár sekund, ale z pohybu lidí okolo divák pochopí, že to trvá déle. Alternativou je ta montáž, jak už jsem psal.

Ve filmu by to KLIDNĚ udělali PŘESNĚ TAKHLE.

Stejně, jako dělají dojem "zmrznutí v čase", nebo dojem "zrychlení času". Různé dilatační nástroje a stroje času jsou filmaři už vyřešené - stačí si od nich jenom půjčit efekt, jaký vidí divák.

Mimochodem hluboce doufám, že se o něco takového pokusí, protože se v dohledné době podle všeho chystá HH film "On Basilisk station" (Stanice Bazilišek). Tam se s tím prostě BUDOU MUSET něják poprat - pokud si nechtějí naštvat 2/3 fandů a zabít šanci na další pokračování.
Epitaf textové hry Universe Oddyssey



Špičkový video/military/sci-fi bonbónek všem zájemcům

Příspěvek 30.12.2012 12:05:21
Skot Uživatelský avatar
Senior Airman
Senior Airman

Příspěvky: 237
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
Samozřejmě můžou si zrychlit čas, ale furt opakuju jak to bude vypadat. Jako jak jsi to popsal, tak to má něco do sebe... ale obávám se, že by to šlo snadno zkazit tak, že by se nato nedalo koukat.

Počkat on fakt se fakt chystá film On Basilisk station ? Já jsem myslel, že to je jen nějaká kachna. On Basilisk station navíc ty jejich střely mají relativně krátký dostřel a letí jen 3 minuty (a navíc tam je jen menší přestřelka) . Ale stejnak si myslím, že ve filmu zkrátí vzdálenosti, protože co si budem nalhávat, ten film nebude jen pro fanoušky. A na tradičním střílení na dohled se dá míň zkazit.
Owensův Zákon:
Jste-li dobří, hodí vám na krk veškerou práci. Jste-li opradu dobří, dokážete se jí zbavit.

Butnerův zákon:
Kdo se směje naposled, má dlouhé vedení.

Příspěvek 30.12.2012 12:50:31
deadalos Uživatelský avatar
Captain
Captain

Příspěvky: 1544
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
Napadl mě noví kandidát je hodně odlonej sice nedokáže níčit planety ale ale nedokázala ho rozstřílet ani masivní flotila bitevních lodí křižníku a fregat mluvim o mateřských lodích smrťáků kdo hrál Mass Effect 3 ví o čem to mluvim a pak eště nístěj kterej je stvořen ktomu aby smrťáka zníčil

Příspěvek 30.12.2012 17:38:15
Ultramarinus Uživatelský avatar
Major
Major

Příspěvky: 1970
Bydliště: McRagee
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
Skot:
Zkazit se to dá. Když ale budou jednat dostatečně uvážlivě a ZKONTROLUJÍ si zásadnější scény ve kterých by se lehce odklonili od mainstreemu (například tak, že je vytvoří animovaně na počítači a promítnou zájemcům), mohou k něčemu dospět s relativně menším rizikem.

Chystá.
I kdyby střely z důvodu naplnění očekávání tupých mas scénéristé třirát "zrychlili" (aby jejich let trval jen minutu), je fyzika a základy vojenské taktiky weberova univerza tak "jiná" než ubohý scénáristický průměr založený SW, kopírovaný ST a obšlehnutý drtivou většinou ostatních sci-fi seriálů, že to prostě nejde udělat "jako normálně" na dohled. Vzhledem k tomu, že je weber jeden z nejčtenějších sci-fi autorů NA SVĚTĚ, ten film by se uživil i kdyby na fandech závisel. Samozřejmě se ale budou snažit zachytit drápkem i u ostatních diváků.
Střelba laserovými hlavicemi, prostistřely, bodová obrana, neproniknutelné gravitonové klíny, nulová šance na skutečnou OBRANU či uhnutí před laserovým paprskem a otevřená "příď" a "sukně" - to jsou body, které buď budou muset ignorovat (s Weberem který bude na film dohlížet, sedícím jim za zády to budou mít asi dost těžké), nebo se budou muset překonat a MYSLET. Doufám v druhou možnost.
Mimo jiné v Bazilišku je "souboj flotil" (cvičení mezi červenými a zelenými, kde Honorka vyklepla vlajkovou loď protistrany). Doufám, že tam politikaření v RMN vklíní také.

Deadalos:
Jeden na jednoho je lepší Leviathan než "velký reaper".
Já bych přihodil spíš "ničitele planet" - Vorlonského a ničitele planet stínů z Babylonu 5. Ty planetu zničit dokázaly a měly jak palebnou sílu, tak technologii na to, aby reapera rozkrájeli ke svačině. Dost možná i celou Citadelu.
Netuším, co je to "nístěj".
Epitaf textové hry Universe Oddyssey



Špičkový video/military/sci-fi bonbónek všem zájemcům

Příspěvek 31.12.2012 17:38:29
deadalos Uživatelský avatar
Captain
Captain

Příspěvky: 1544
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
Leviathan je lepší proto že dokázal ovládnout smrťáka jinak jsou vrovnáni řekl bych jo a leviathan je teda inteligentnější a samostanější

Příspěvek 01.1.2013 02:01:08
Ultramarinus Uživatelský avatar
Major
Major

Příspěvky: 1970
Bydliště: McRagee
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
Netuším o čem to mluvíš - já mluvím o rase Leviathanů, kteří jsou biologickým předobrazem smrťáků a dokáží smrťáka (v souboji jeden na jednoho) "vypnout" nějákým polem, co vypadá jako EM - ruší a odpojuje všechnu složitější počítačovou technologii, co se do něj dostane. Proto byla na jejich VODNÍ planetě jediná "pevnina" tvořená vraky popadaných lodí.

Reapera nikdy neovládnul. Ovládal lidi prostřednictvím nějáké biologické verze indoktrinace.
Epitaf textové hry Universe Oddyssey



Špičkový video/military/sci-fi bonbónek všem zájemcům

Příspěvek 05.3.2013 15:33:22
Cornell Uživatelský avatar
Airman
Airman

Příspěvky: 11
Bydliště: Andromeda Ascendant
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
Jak už zde Ray říkal, je to srovnávání jablek s hruškama ale nejvíc se mi líbí asi Andromeda a její bomby NOVA. 1 bomba= zničený solární systém a to moc lodí neumí. (pokud nemáme zrovna na mysli Rodneyho, který zničil 3/4 solárního systému jedním tlačítkem :D )

Příspěvek 05.3.2013 21:22:50
deadalos Uživatelský avatar
Captain
Captain

Příspěvky: 1544
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
Ale má jich jen 40 s to je nějak málo :D jo vim dokázala by porazit celou flotilu ale eště štíty ze stargate a její manévrovatelnost to by byli zázraky,ale i tak je hodně silná, no možná by porazila i hvězdu smrti protože to co předváděla to znamená že by se dokázala vyhnou jejímu parpsku aBombi NOVA sou opravdu silné

Odeslat nové téma Odpovědět na téma
PředchozíDalší

Zpět na Technologie

cron