Pro pokec, nebo vaše dotazy jsem vytvořila na Discordu skupinu, přidat se můžete zde: https://discord.gg/WUTta3Dqmz

Obsah fóra Kultura Filmy Jaký film jste naposledy viděli? (doporučte)

Jaký film jste naposledy viděli? (doporučte)

Co dávají v kinech či v televizi. Co by si ostatní neměli nechat ujít.

Odeslat nové téma Odpovědět na téma
Ray Uživatelský avatar
Second Lieutenant
Second Lieutenant

Příspěvky: 1139
Bydliště: Hranice, Olomouc
Pohlaví: Neuvedeno

Odpovědět s citací
 
Těch CGI "Mirror's Edge first person" záběrů (jestli mi rozumíš) je tam nakonec prý velmi málo, je to tak?
Už mě ty fiktivní avatary tady serou iritují...

St0rm Uživatelský avatar
Lieutenant Colonel
Lieutenant Colonel

Příspěvky: 2366
Bydliště: Studénka
Pohlaví: Neuvedeno

Odpovědět s citací
 
Zas tak moc jich není. Z těch sto dvaceti minut tak dvacet. A film jako celek je příjemně dětsky naivní, přece-jen je to určeno pro ně.

Fancipal Uživatelský avatar
Master Sergeant
Master Sergeant

Příspěvky: 550
Bydliště: Karviná
Pohlaví: Neuvedeno

Odpovědět s citací
 
Amazing Spiderman (2012)
Než mě někdo osočí, rád bych předeslal, že jsem velkým fanouškem Raimiho série, přesto se neubráním srovnání staré trilogie, resp. jejího první dílu a aktuálního rebootu z rukou Marca Webba. Obě série mají v tiráži pavouka, ale tím společné poznávací znaky končí. Raimiho verze byla čistokrevná komiksovka – nablýskáná „pohádka“ s černobílým viděním světa. Webb přistupuje ke zkoumané látce komplexněji. Na přetřes se dostává komplikovaná Peterova minulost, tj. nepochybná snaha vykreslit Petera jako člověka, který se nikdy skutečně nepřenesl přes tragickou ztrátu svých rodičů. Z neúplného dětství pramenil pocit prázdnoty, který se později v období težkého dospívání transformoval do společenského odcizení a následně stylizuje hlavního hrdinu do role outsidera. Raimi se těchto témat dotkl pouze povrchně, tj. zaměřil se na důsledky, nikoliv příčiny, které formovaly Petera jako osobnost.
Stěžejní a ultimativně sebeurčující bod – smrt strýčka Bena zůstává klíčovou událostí v obou filmových verzích. Právě skutečnost, že Peter Parker řeší během svého života skutečné existencionální problémy, z něj dělá typ hrdiny, se kterým se může běžný člověk ztotožnit nejsnázeji (odtud „your friendly neighbour“).
Podobně jako Marvel u drtivé většiny svých comiksových projektů i Sony měl při castingu zlatou ruku. Andrew Garfieldovi věříte v roli zamlklého, nesmělého, uzavřeného a trochu zakřiknutého středoškolského studenta každé gesto, grimasu nebo pnutí obličeje. Okouzlující a charizmatická Emma Stone alias Gwen Stacy je pak přesně tím lékem, který pavoukova bolavá duše potřebuje. Navíc jako postava obstojí sama o sobě a je hlavnímu hrdinovi intelektuálně a příběhově rovnocenným partnerem, nikoliv pouze blonďatou, ukřičenou dámou v nesnázích.
Amazing Spiderman je vydařeným restartem série. Webb si úspěšně buduje svou vlastní cestu pro nadcházející pokračování a nezapomíná, že Spiderman je především člověkem z masa a kostí, spíše ikonickým než dramatickým hrdinou, jehož životní cesta je inspirujícím přikladem životnosti a dlouhověkosti komiksového žánru.

Hodnocení: 9/10
"Don't make people into heroes, John. Heroes don't exist, and if they did, I wouldn't be one of them."
Sherlock Holmes

Fancipal Uživatelský avatar
Master Sergeant
Master Sergeant

Příspěvky: 550
Bydliště: Karviná
Pohlaví: Neuvedeno

Odpovědět s citací
 
Byl jsem podruhé v kině na Amazing Spidermanovi a ubezpečil jsem se v tom, že se jedná velmi dobrý film. Trošku jsem změnil názor na budoucí směřování a interpretaci tohoto dílu. Díky Webbově rukopisu se sice jedná o restart série, tj. příběh o tom, jak se z ničím výjimečného středoškolského studenta stal superhrdina, ale podle mně spočívá těžiště příběhu někde jinde. Spíše to vidím jako začátek epického a tragického příběhu Petera Parkera a Gwen Stacy. Soudě podle dosavadních dojmů s dvojice Garfield a Stone to bude impozantní podíváná :yes: .

Vřele doporučuji !!
"Don't make people into heroes, John. Heroes don't exist, and if they did, I wouldn't be one of them."
Sherlock Holmes

Air Force Uživatelský avatar
Colonel
Colonel

Příspěvky: 2866
Bydliště: Praha - Smíchov
Pohlaví: Neuvedeno

Odpovědět s citací
 
Goon
ČSFD píše:
Někteří hokejisti nestřílí góly, nejsou tak rychlí ani obratní. Někteří jsou ve hře jenom kvůli rvačkám. Poté, co na zápase Doug zmlátí naštvaného hráče, odpykávajícího si 2minutový trest, všimne si ho trenér a nabídne mu místo v týmu. Doug přijme a netuší, že se tím dostává do hledáčku větších a mocnějších manažerů. Jeho kariéra bitkaře právě začíná.


O hokeji vim kulový, leč bavil jsem se královsky :-)

9/10

Afghánský zlom
Ruskej film z konce války v Afghánu. Tipickej ruskej... všechny poznávací znaky: žádný úspory na technice, klasický vykreslení rusáků i afghánců, pochybný story a klasický rusácký dialogy (pro člověka co nežije v úplný ři*i světa časo polopochopitelný).

6,5/10

Zátah (Raid)
Vzdáleně to asi mělo bejt něco jako Tropa de Elite po asijsku (je to z Indonésie), chvíli to tak i vypadá, ale docela rychle šikmookej přístup zvítězí a zvrhne se to ve strašnou bitkomelu...
Ong Bak ×10 :lol:

8/10
[img][http://www.anime-planet.com/images/users/signatures/AirForce.jpg]http://www.anime-planet.com/images/users/signatures/AirForce.jpg[/img]

Ray Uživatelský avatar
Second Lieutenant
Second Lieutenant

Příspěvky: 1139
Bydliště: Hranice, Olomouc
Pohlaví: Neuvedeno

Odpovědět s citací
 
Mission Impossible 4
Moc pěkná bondovka, jen ten Sean Connery tam chybí...
8/10

[img][./images/thumbs/jeremy-renner-in-mission-impossible-ghost-protocol-2011-movie-image_1342718361.jpg]http://bestmoviesevernews.com/wp-content/uploads/2011/10/Jeremy-Renner-in-Mission-Impossible-Ghost-Protocol-2011-Movie-Image.jpg[/img]

Je v téhle souvislosti fakticky divný, jak moc se svým stylem liší různé díly MI. Všichni tak nějak víme, že třebas Bond v 60. letech byl komedie (završeno ale ad absurdum až v 70. letech), pak se s jinými herci postupně v devadesátkých stal akčním filmem (které ale zase zaživaly zlatou éru v osmdesátkách) a po poslední reinkarnaci s Craigem se z toho stal naturalistický thriller á la Bourne.
Tetralogie Mission Impossible těká mezi žánry velmi podobně - ale vůbec při tom nemění protagonistu.

[img][./images/thumbs/mission-impossible-ghost-protocol-latest-photos_1342718365.jpg]http://www.onlinemovieshut.com/wp-content/uploads/2011/11/mission-impossible-ghost-protocol-latest-photos.jpg[/img]

Takže MI4 (natočený pánem, co režíroval filmy Pixaru), ačkoliv jde o fajn akční komedii, je skutečně velmi divným zážitkem po ultrahardcore MI3 (natočený pánem, co udělal LOST, Alias či Star Trek 11). Srovnejme si pár detailů:

ANTAGONISTÉ
MI3 - hlavní záporák je tlustý překupník zbraní, který kooperuje s rogue elementy US vlády, ve snaze vyvolat false flag operation, díky níž USA napadnou a obsadí nějaký blízkovýchodní stát. Je to reflexe dobového zeitgeistu, ať se nám to líbí či ne, protože to je jako okopírované z konspiračních teorií řeších 9-11/Irák.
MI4 - hlavní záporák je šílený švédský vědec (nebo kdo), který chce vyvolat atomovou válku, protože si myslí, že jederná apokalypsa a nukleární zima je hrozně moc dobrá/nutná pro evoluci člověka/Země. WTF?

AKCE
MI3 - mezi akčními scénami výrazně zaujme hned první větší, v níž Cruiseovo komando s pomocí automatických sentry gunů v noci zaútočí na hnusný sklad plný teroristům, načež Cruise sklad infiltruje, najde zajatou (mučenou, celou od krve a zpocenou) agentku, píchne ji nekompromisně do srdce adrenalin, a oba se "vcelku uvěřitelně" (všechno kolem vybuchuje) prostřílí skrze asi tucet zloduchů ven. Celou dobu barák stále odstřelují kulomety, takže to působí jako kombinace drone útoků a fakt schopného a akurátně upoceného komanda.
Nebo druhá výrazná scéna na mostě, kde opět dojde na drony, a konvoj agentury zde dojde ambushe - kus mostu je ustřelen, umírají lidé a hlavně - Cruise neuspěje ve snaze zastavit unikajícího padoucha. Do kamery co chvíli svítí světlo, takže ačkoliv se to odehrává během dne, slunce bodá do očí.
Meanwhile in the sequel...
MI4 - první akční scéna je Cruiseův únik z ruského vězení, kde za hudby nějakého šlágru 50. let hlavní hrdina tančí a ladně zbije asi 30 dozorců, vyvolá vzpouru (podpořenou hackováním vězeňského počítače), ale nikde není vidět, že by někdo přišel k větší újmě než pár modřinám. Především to celé působí spíše jako z muzikálu nebo grotesky.
Druhá akční (nebo spíše napínavá) scéna, která vytane na mysli, je infiltrace Kremlu (!), kde Cruise a Simon Pegg dělají ruské důstojníky. Pegg jako komický sidekick ovšem většinu doby Cruiseovi šeptá, jak je hrozně cool, že spolu mají misi, a že si měli vzít ještě masky, protože pak by to bylo jako při předchozích Cruiseových misích. Pegg tu hraje totální kombinaci komického kecky (jediné, co chybí k dokonalosti, je že není černoch) s fanboyem zamilovaným do legendy, a za celou "hrozně moc rizikovou operaci" pronese více slov anglicky než rusky, přičemž většina z nich je adorování profesionála Cruisea. Kdyby je někdo náhodou zaslechl (z toho asi tisíce strážných), byli by v prdeli. Naštěstí měli asi správnou haluz. Operace však nakonec cizím zavinění nevýjde, oba z Kremlu utečou a pak barák vybuchne.

KLIMAX
MI3 - Cruise je v bezvědomí a jeho manželka, která se až před minutou dozvěděla, že Cruise je tajný agent, ho musí ubránit. Střílí poprvé v životě, je hysterická, panická, ale kombinací potů, slz, hekání, štěstí a cukavého shakycamu nakonec oba dva (!) padouchy odpraví. Je to pěkná dekonstrukce akčních filmů, protože tentokrát se vlk samotář neobešel bez podpory své milované, navíc tu na vrcholu filmu jde o postavy, nikoliv o svět.
versus
MI4 - Tom Cruise se bije mano-a-mano se šíleným vědcem, zatímco na San Francisco letí omylem vypálená ruská atomovka a už už skoro líže střechy mrakodrapů. Celá rvačka probíhá v prostorově komplexní budově (automatické nadzemní garáže), kde samovolně se pohybující výtahy aut OPĚT připomínají fungování starých grotesek a cartoonů a toho, jak v nich samočinně pochodující hrdina přestupuje z jedné přesouvané traverzy na druhou. Nakonec po pološílené bitce Cruise šíleně seskočí z mnoha pater autem (it makes sense in context) a nadálku deaktivuje ruskou atomovku. Samozřejmě snad v úplně poslední sekundě. Uff...

TECHNOBLÁBOLY
MI3 - vrcholem technologie je mikrovýbušnina, kterou vám padouch nacpe nosem k mozku, a pokud ho neposloucháte, tak ji odpálí. Tohle je názorně demonstrováno hned z kraje filmu, kde se bombu pokoušejí jedné agentce deaktivovat pomocí defiblirátoru, ale technika je zklame a defibrilátor se nabije až pár sekund po její smrti.
Celé je to opět naturalistické a technologie působí až nechutně věrně, asi jako (skutečně i existující) výbušné obojky. Neposloucháš? Urve ti to palici. Bombu pak navíc do nosu dostane i Cruise (což je důvod, proč je pak v bezvědomí).
MI4 - byť i zde technologie přináší zklamání (u čehož pramení napětí, ale tak to více méně bylo i v minulém díle), vrcholem mnoha nových udělátek je... přenosné plátno, na které je promítán obraz místnosti tak, aby ji ze své perspektivy viděl strážný té místnosti a nevšiml si, že se za plátnek schovává Pegg a Cruise. Kteří se samozřejmě celou dobu dětinsky popochují. Je to celé tak naprosto over-the-top udělátko, že to jednoho přiměně k úvaze, že v Cruiseově agentuře musí být reinkarnace Q.
V jednom okamžiku také Cruiseovi selžou jeho přísavné rukavice. Není to ani tak zajímavé tím, že se to stane, jako spíše tím, co to přípomíná...
[img][./images/thumbs/lloyd-harold-clock_1342718367.jpg]http://img.photobucket.com/albums/v223/Liz-ONBC/Losers%20Town/Stuntmen/lloyd-harold-clock.jpg[/img]
versus
Obrázek

All in all, MI4 je fajn akční slapstick, ale pokud vyznáváte naturalističtější přístup á la Bourne/Craigův Bond, závažně hrozí, že vám příjde jako sračka. Fakticky masivně konstrastuje se třetím dílem, a to třeba IMO výrazně více než jak spolu kontrastuje Alien 3 a Alien 4. V Alienovi, podobně žánrově rozbité sérii, totiž nikdy vetřelci nezačali tančit nebo se třeba ďábelsky smát - v kontrastu s tím hlavní záporák MI4 skutečně působí neuvěřitelně cheesy dojmem a k perfekci mu chybí snad jen hlazení kočky nebo scéna z otáčejícím se křeslem...
Už mě ty fiktivní avatary tady serou iritují...

Klenotka Uživatelský avatar
General
General

Příspěvky: 6407
Bydliště: Zaseklá někde mezi tady a tam
Pohlaví: Neuvedeno

Odpovědět s citací
 
Já považuju MI4 za nejlepší MI film přesně pro ty důvody, cos napsal (nebere se to vážně, je to over-the-top, jenže tady to herci, režisér i diváci vědí), a hlavně se mi líbilo, že tam tentokrát opravdu fungoval tým. Ne jako ve trojce, kdy Cruise jel sólo a tým tam byl jen proto, že bývalo zvykem tam mít tým (dvojku považuju za zdaleka nejhorší). I ta poslední, strašně přehnaná akce, je zakončená týmovým snažením - Hunt by tu bombu nevypnul, kdyby jeho tým nenahodil pojistky a nezbavil se dalšího bad guye. Docela bych chtěla vidět další díl přesně s tímhle týmem, protože jak mi Cruise nikdy k srdci nepřirostl, tak tady jim to všem hrozně pěkně šlapalo :)
Trojku spousta lidí hrozně chválí, ale při opakovaném shlédnutí není nijak výjimečná.
Kerr Avon: Listen to me. Wealth is the only reality. And the only way to obtain wealth is to take it away from somebody else. Wake up, Blake! You may not be tranquilised any longer, but you're still dreaming.

Ray Uživatelský avatar
Second Lieutenant
Second Lieutenant

Příspěvky: 1139
Bydliště: Hranice, Olomouc
Pohlaví: Neuvedeno

Odpovědět s citací
 
Však každý pes, jiná ves - já tomu furt dal vosmičku. Jen rozebírám to, co je IMO na tom filmu dost podstatné, tedy odlišnost od předchozího dílu.
Už mě ty fiktivní avatary tady serou iritují...

Air Force Uživatelský avatar
Colonel
Colonel

Příspěvky: 2866
Bydliště: Praha - Smíchov
Pohlaví: Neuvedeno

Odpovědět s citací
 
Red Dawn (Rudý úsvit)
Bolševik udělá invazi do Emeriky a partička cool-kids se začne pod vlivem okolností měnit na málem odboj.
Ztracená perla, nebo tak něco ... nechápejte mě špatně, scénář psalo pako, postavy jsou doopravdy pitomý, což se vážně projevuje na ději a průběh samotný války je přinejlepším pochybnej, ale válečnejch scén je tam dost a jsou docela (dost) dobrý - u filmu z roku 1984 asi nejde očekávat, že by tam amíci (filmaři) měli divize rusáků a to ani v CGI podobě (čímž by to zprasili dneska), většinou se na to peče a prostě se tam plácnou US tanky s přebarvenejma hvězdičkama nebo tak něco.
Tady používaj VISMODy americký techniky a dokonce vypadaj tak, jak maj (vždycky jde na první phled přesně poznat, co má danej kousek představovat) a všeobecně tak libově vykreslený rusáci se už jen tak nevidí...

6/10 s tim, že pro běžnýho diváka to nebude asi moc koukatelný... i tak to ale doporučit musim :-)


Memorial day
Plitkou story o raněnym vojákovi v nemocnici a jeho dědovi (nebo kom) propojenejch šest válečnejch příběhů (podávanejch jako vyprávění).
Tři moderní (vypráví ten raněnej) plus tři druhoválečný (vypráví ten jeho předek), moc pěkně udělaný.

7/10 - bez tý omáčky kolem, kdo má rád dojemný rodinný story, může si za ni přihodit bodík nahoru

Act of Valor
Zcela vážně míněná akčně militantní řež ... no ... válka až taková akční řež nebejvá, takže místama je to silně přitažený za vlasy, ale v podstatě je to dost fajnová reklama na spešláky ... x-boxový nějaký ale :lol:

8/10

MI4
Ray píše:
...ale pokud vyznáváte naturalističtější přístup á la Bourne/Craigův Bond, závažně hrozí, že vám příjde jako sračka.

Yop...
[img][http://www.anime-planet.com/images/users/signatures/AirForce.jpg]http://www.anime-planet.com/images/users/signatures/AirForce.jpg[/img]

Ray Uživatelský avatar
Second Lieutenant
Second Lieutenant

Příspěvky: 1139
Bydliště: Hranice, Olomouc
Pohlaví: Neuvedeno

Odpovědět s citací
 
Temný rytíř povstal
Nedávno jsem znovu viděl Temného rytíře (tj. ještě než si stoupl) a musím zpětně trochu přehodnotit svou tehdejší tezi (viz. moje cinty na SGAP v roce 2008), že je nekonzistentní. Stále si to myslím, stále mě udivuje, že Joker mohl dát dokupy své miniony, že sice na jednu stranu říkal, že není schemer, ale evidentně měl celý syžet grandiózní plán, že si nikdo z GPD, Národní gardy nebo Batmana nevšiml STOVEK SUDŮ A VÝBUŠNIN pašovaných do dvou lodí... ale už mi to nevadí. Důvodem je, že třetí Nolanův Batman ukazuje, jak mylné bylo zdání, že jde o "realisticky"/naturalisticky pojatý superhrdinský film. Nolanův Batman, celá trilogie přesněji, se sice tváří jako něco z reality, zůstává však až na dřeň šestákovým dobrodružstvím. Nikde se to neukáže tak naplno, jako poté, co si Temný rytíř stoupne.

Následují spoilery.
Dá říct, že The Dark Knight Rises (dále jen TDKR) si naoko hraje na alegorii se současným společenským zeitgeistem o tom, jak fajn by bylo pověsit na kandelábry bankéře, elitu a obecně bohaté lidi. Nic proti tomu, Křižník Potěnkin nebo Zrození národa mají taky rozporuplné poselství, ale jde o formálně kvalitní díla. TDKR je v jádru skutečně proklatě fašistickým filmem; jenže právě proto drhne celá jeho snaha o nějaké oduševnělé poselství. Právě ta snaha, která se tváří jako zdaleka největší klad filmu - protože proč jinak plakáty a obrázky stylizovat do revolucí:
[img][./images/thumbs/bane-batman-the-dark-knight-rises-wallpaper-banner-poster_1343339320.jpg]http://www.flicksandbits.com/wp-content/uploads/2012/07/bane-batman-the-dark-knight-rises-wallpaper-banner-poster.jpg[/img]
[img][./images/thumbs/the-dark-knight-rises-movie-bane-tom-hardy-wallpaper_1343339323.jpg]http://www.flicksandbits.com/wp-content/uploads/2012/07/the-dark-knight-rises-movie-bane-tom-hardy-wallpaper.jpg[/img]
(žádné z těchto scén ve filmu nejsou; pokud jsem zrovna neusnul)

Nejde o to, že bych neměl rád fašisty, komunity, levici, pravici nebo kteroukoliv další lvici. ROZHODNĚ by bylo fajn mít film, který z více úhlů, nebo třeba i jen z jednoho, nějak inteligentně řeší současné nálady (zatím to v mainstreamu totiž spíše řeší videohry; jedna z absurdit dnešní doby). Problém je, že TDKR celou svou myšlenku ("Proletariát udělá revoluci a vše bude cajk... tedy až na to, že revoluce bude utopena v krvi.") vskutku mocně táhne ke dnu komiksovým pozadím a stylizací zápletky.

Abych nedělal jenom pseudointelektuála, řekněme to polopatě: oba poslední Batmani reflektují dobové cítění (TDK terorismus, TDKR finanční krizi). V tom není problém; stejně jako není problém v tom, že daný problém film vždy vyřeší badass superhrdinou (TDKR v tomhle, pravda, poněkud popírá pointu TDK, ale nechme to teď být). Problém je v tom, že Nolan celou problematiku zjednodušuje na naprostou kostru. Joker byl parafrázou terorismu a to, jak zahraniční politika (=vzniklý Batman) narušuje status quo a tím vyvolává další zlo (=Jokera); jenže v průběhu syžetu se ukázalo, že Joker je prostě maniak, který "chce vidět svět hořet".
Nikdo neřešil, jestli Jokerovi rodiče umřeli při jedné z policejních/Batmanových akcí; nikdo neřešil, jestli je Joker náboženský fanatik ani jestli si ho podplatily gothamští sousedé z Paragon City, protože to oni teď chtěli být největší město v regionu (čímž jsem snad nevynechal žádnou z populárních obecných definic muslimského fundamentalismu v reakci na západní svět). Ne ne, to ne, to by bylo moc složité. Joker je prostě ultimativní pošuk, který když vidí Gotham hořet, tak se mu postaví, a výsledkem je 150 minut napětí a akce. Supa, ale dovedu si představit hutnější akční jízdu!

[img][./images/thumbs/dark_knight_rises_1343339326.jpg]http://www.deccanchronicle.com/sites/default/files/imagecache/node-gallery-display/Dark_Knight_Rises.jpg[/img]

TDKR je na tom velmi podobně, jenom ještě daleko dementněji.
Bane, vskutku démonicky pojatý antagonista (skvělý hlas Toma Hardyho, znáte jako Shinzona ze Star Trek: Nemesis), FAKTICKY nějak (trochu divně) vyvolá v Gothamu revoluci, vzniknou lidové soudy, bohatí umírají a Batman pak dělá kontrarevoluci. Nějak to dopadne. A potud budiž. V závěru filmu se ale ukáže, že Bane to celou dobu hrál... protože město tak či onak stejně odpálí atomovkou, a to celé, aby se Batmanovi pomstil za smrt nějakého pána z Batman začíná!
Celou dobu mu byla revoluce a "spravedlnost pro masy" úplně u zadele, a pointou habaďůry bylo jenom "Batmana více zdeptat". Nakonec chce Gotham zničit de facto podobně jako záporádi z Batman začíná; co na tom, že Gotham se mezi tím výrazně zlepšil. We do it for the evulz!

[img][./images/thumbs/austin_powers_mike_myers_as_dr_evil_1343339331.jpg]http://www.solarnavigator.net/films_movies_actors/film_images/Austin_Powers_Mike_Myers_as_Dr_Evil.jpg[/img]

Kde je kurva nějaká reálně uchopitelná koherence nebo poselství v tomhle? Nolan může tucetkrát tvrdit, že nechce znemožňovat hipíky z Occupy Wall Street, ale kdybych poselství filmu vztáhl na realitu, tak se zdá, že za všemi hlasy mluvícími nutnosti sociálního státu atd. atd. je prostě psychopat, který chce jednoduše vidět hořet New York! Už potřetí!
Je to podobně moudré, jako většina z těch tendenšních YouTube "dokumentů", co jsem postoval výše. Nolan v TKD a TKDR prostě vzal žánrový film (jednou detektivní thriller, podruhé katastrofický/válečný film), narouboval do něho komiksovou logiku i s Batmanem a voila, máme na světe trilogii, jíž se aplauduje ve stoje!
Je fakt, že film musí simplifikovat. Ale zatímco Avatar své poselství ("měli bychom chránit přírodu") zjednodušil prostě protože nejde o topic, jež by vyvolával debaty, TKD a TKDR celý ožehavý issue lobotomizují, dokud nezbude jeho jediný aspekt. Jak Joker, tak Bane ztělesňují pouze JEDEN strach pramenící z nějakého mnohem širšího problému. Ani JEDEN ale ten problém neřeší z více úhlů a to považuju za naprosté zklamání celé trilogie, která se snaží působit chytřeji, ne čím nakonec je. Nolanův Batman se přes všechny další kvality (jako kameru, herce, OST, efekty...) navrch tváří jakoby šlo o hustokruté zamyšlení o realitě, ale ve skutečnosti v závěru třímá pointa, za kterou by se nestyděl ani ten nejbrakovější komiks...

Takže, co zbývá? Slušná akce, ale ne tak dobrá, jako minule; primárně protože TDK měl velmi kvalitně a po celou dobu gradující napětí... a TDKR film v půlce své vypávění rozbije a udělá nudnou pauzu. Nemá to tedy takový tah. A nemá to tím pádem ani takový závěr. Je to škoda, ale co nadělat s podobným nedonošenetem?
5/10 za akci, napětí a další vatu u filmu, jež se tváří, jako by chtěl nabídnout víc
Už mě ty fiktivní avatary tady serou iritují...

Air Force Uživatelský avatar
Colonel
Colonel

Příspěvky: 2866
Bydliště: Praha - Smíchov
Pohlaví: Neuvedeno

Odpovědět s citací
 
Soldiers of Fortune
Jestli jste dostali tenhle vzkaz, potom vás vaše bohatství předurčuje pro dobrodružný program Vojáci štěstěny... vrchol eXtrémní dovolené! ... bla bla bla

Rozhlašuje reklama hardcore cestovky pro znuděný zbohatlíky ... za kterou stojí ukrajinko-maďarka z ukrainsko-maďarského ostrova, kde zrovna převzal krutovládu Zlogenerál (čert ví odkud, nosí čerňáky a tváří se fakt zlounsky :-D), která se tímto snaží získat dolary na tažení za osvobození ostrova, armáda si samozřejmě vyláme zuby o něco tak složitýho, jako kartáček na zuby a je tak na partičce pošahanejch zazobanců, aby vykonali heroické skutky a zachránili šošonin ostrovní lid...
Béčko až na půdu, plný bé-céčkový akce a bé-céčkovýho humoru. Celkově mi to přijde v podobnym duchu, jako War Inc. (Válka a.s.).

Pro fanoušky žánru pecka, pro ostatní odpad. Za sebe hodnotím 8/10 :-)
[img][http://www.anime-planet.com/images/users/signatures/AirForce.jpg]http://www.anime-planet.com/images/users/signatures/AirForce.jpg[/img]

Ray Uživatelský avatar
Second Lieutenant
Second Lieutenant

Příspěvky: 1139
Bydliště: Hranice, Olomouc
Pohlaví: Neuvedeno

Odpovědět s citací
 
Game Change
Pamatujete si z TV takové ty dementní snímky o tom, jak americký prezident umře a jeho tým se z jediného logického důvodu rozhodne ho nahradit hercem? Tak přesně to je film Game Change - jen s tím rozdílem, že jeho zápletka se opravdu stala...

[img][./images/thumbs/game-change-1024_1343393260.jpg]http://i.lv3.hbo.com/assets/images/movies/game-change/game-change-1024.jpg[/img]

"John McCain ztrácí na Baracka Obamu a jeho volební štáb se rozhodne upnout k dosud neznámé postavě aljašské guvernérky Sarah Palinové. Sebevědomá a schopná osobnost sice zprvu dodá kampani potřebný náboj, posléze se však začne zmítat ve svých absurdních výrocích, které ji světově proslavily. Snímek ukazuje, jak fungují politické kampaně, a zdůrazňuje v některých pohledech výstřední a kontroverzní postavu Sarah Palinové. Tehdejším šéfem McCainovy volební kampaně byl označen za pravdivé zobrazení příběhu, který se tehdy odehrál. Důraz na věrné zachycení tématu je znát i ve výjimečném hereckém ztvárnění aljašské guvernérky, již na plátně naprosto přesně oživila vynikající herečka Julianne Mooreová."

Snímek HBO vznikl na motivy kampaně McCain-Palin z minulých prezidentských voleb v USA. To samozřejmě znamená, že není založen na nějakých memoárech a do značné míry zřejmě je fiktivní story. Členové tehdejšího štábu obou kandidátů (ti, kteří se vůbec chtěli vyjádřit) ale prohlásili, že to zachycuje atmosféru a jde o věrnou adaptaci, takže se toho držme.

Dvě zajímavé věci na provedení filmu. Zaprvé, Palin je skutečně vykreslena ve velmi pozitivním světle - její negativa jsou přítomna, ale jsou nahrazena její "lidskou" tváří dobré matky atd. atd. Palin sice prý prohlásila, že to nikdy nechce vidět, ale je fajn, že ji to nastavuje pozitivnější provedení než jaké si pamatujeme z tehdejší doby, kdy snad i příznivci McCaina říkali, že jeho největším problémem je ona. A popkultura si z ní vystřeluje dodnes...

[img][./images/thumbs/sppcoverlowerqual_1343393799.jpg]http://www.blogcdn.com/www.comicsalliance.com/media/2011/01/sppcoverlowerqual.jpg[/img]
Obrázek

Zadruhé, film ve skutečnosti není o ní - za hlavního "záporáka" je tu celý mediálně propletený politický systém, v němž McCain musí jako spolurunnera najmout ženskou, aby získal 20% ženských voliček, které mu chybí, přičemž jedinou charismatickou volbou je Palin, která ovšem bohužel nechápe rozdíl mezi KLDR a Jižní Koreou. Jediný způsob v jejím prodání tedy spočívá v tom naučit ji ZAHRÁT odpovědi (tj. namemorovat, aniž by je chápala).
Jak jsem řekl, nevím, jestli zrovna tento aspekt filmu je či není autentický. Jeho pointa je podobná řadě jiným politickým filmům (nedávno třeba Den zrady alias Ides of Mach), leč stojí ještě jeden level nad ním.

[img][./images/thumbs/ides_of_march_poster_1343393801.jpg]http://cdn.screenrant.com/wp-content/uploads/Ides_Of_March_Poster.jpg[/img]

Den zrady mmj. říkal, jak je smutné, že i idealistický kandidát je trochu hajzl/mocichtivec a musí dělat kompromisy, přičemž značnou část obsahu jeho řečí tvoří jeho tým. Game Change je ve svém vykreslení vysoké politiky mnohem depresivnější, protože říká, že druhý nejmocnější člověk v USA bude (když postavy zvítězí) de facto herec, který nerozumí ničemu z mezinárodních vztahů ani národní ekonomiky... a vlastně ho za to ani nemůžete mít nerad.
Dalo by se samozřejmě ještě dlouho klábosit o vykreslení Palin a komparovat to s realitou, ale oba čtenáři těhle řádků snad již představu o kvalitě filmu mají.

[img][./images/thumbs/sarah_palin_julianne_moore_speeches_a_p_1343393263.jpg]http://thr3.pgmcdn.net/sites/default/files/imagecache/thumbnail_570x321/2012/03/sarah_palin_julianne_moore_speeches_a_p.jpg[/img]

Tolik k poselství. Jinak to rozhodně stojí za to (Den zrady se mi svou ambientní a dramatičtější formou ale líbil víc, navíc měl koule na to udělat kvazi-záporáka z demokratického kandidáta upomínajícího na Obamu...), je to HBO produkce, Ed Harris vypadá jako McCain, Juliane Moore vypadá totálně jako Palin a má to pumpující rytmus.
9/10

PS. Šokantní funfact na závěr - seriózně natočený a chytře vypointovaný Game Change přichází od režiséra téhle trilogie!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Obrázek
Už mě ty fiktivní avatary tady serou iritují...

St0rm Uživatelský avatar
Lieutenant Colonel
Lieutenant Colonel

Příspěvky: 2366
Bydliště: Studénka
Pohlaví: Neuvedeno

Odpovědět s citací
 
Tak jsem zpátky z Dark knight rises a konečně jsem si mohl přečíst Rayův post. A musím ti teda říct, že už toho asi víš o filmech moc a jenom si tím ubíráš na požitku, protože téměř nic z toho průměrného diváka nenapadne (nehledě na to, že zjednodušuješ už tak zjednodušený filmový děj a pak to zní naprosto katastrofálně). Až na pár přímých vtípků na kradení na burze a současný svět, to byl klasický komiksový nářez. Jasně, stylizace je revoluční, jako byla dvojka teroristická, ale trojka byla taky od toho aby nám po-svazovala příběhové linky. Film měl příjemný úvod, více než solidní gradaci, až překvapivě překvapivé překvapení před koncem a finále, u kterého jsem si vážně nebyl jistý, jestli to myslí vážně.
Vývoj taky nebyl nijak okatý. Jasně, když ukážou rozuzlení, tak bije do očí, že předešlé scény dláždily cestu k těm "happyend" scénám (Alfred např.) ale dokud na ně nedošlo, nedalo se pořádně předvídat, kam to půjde.
Příběhově, postavově, režijně (promiň Whedone...) i po hereckých výkonech ( ...a Downey) lepší, než Avengers (na druhou stranu "eat it Johanson) a z těch jsem byl nadšený. Soundtrack pecka, efekty jak by smet. Další bodík za natáčení a release čistě ve 2D a desetina bodíku za nové vybavení multikina, kde jsem se ukájel dekadentním Gothamem. Když započtu, že mí spoluputovníci to označili za nejlepšího Batmana (u mě stále vede TDK), tak tady tedy nasolíme devět netopýrů z deseti.

Ray Uživatelský avatar
Second Lieutenant
Second Lieutenant

Příspěvky: 1139
Bydliště: Hranice, Olomouc
Pohlaví: Neuvedeno

Odpovědět s citací
 
Až na pár přímých vtípků na kradení na burze a současný svět, to byl klasický komiksový nářez.

To je právě problém, Nolan tu komiksovou původnost vždycky uměl zamaskovat lépe. John Blake je třeba fajn pomrknutí, ale až do úplně konce nevyužité. Celá trilogie není ani "realistickým" pojetím Batmana (na to je tu trochu moc starověkých kultů) ani čistou komiksátnou (na to se bere moc vážně).

u kterého jsem si vážně nebyl jistý, jestli to myslí vážně.

Toto je spoiler!!!:
To bylo co, odlet s atomovkou? Z toho se v letošních superhrdinských filmech stává pomalu konvence, hele... :-) a v trilogii obětování na konci bývá skoro nutnost.


Fakt je, že TDKR je hodnocená hůře než TDK, nicméně propadák to samozřejmě není. Osobně mě ale nebaví odpouštět filmu fail toho, v čem je (byl) vyjímečný v kontextu všech komiksových adaptací i současné "hollywoodské kinematografie"; a ne, že údajně vím co by se za nehet vešlo o filmovědě, skutečně není negativum. Jestli se ti TDKR líbí, jsem rád za tebe a rozhodně proti tomu nic mít nebudu. TDKR nejsou Bastardi, abych nenáviděl lidi, kteří tvrdí, že to žerou. Nicméně s názory, že je to nejlepší film trilogie, bych raději posečkal pár měsíců, než odezní hype. Ti Avengers po čtvrt roce taky působí trochu méně mohutně než při premiéře :-)
Už mě ty fiktivní avatary tady serou iritují...

Geser Uživatelský avatar
Captain
Captain

Příspěvky: 1570
Bydliště: City of Landing, Manticore
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
Třetí Batman
Osobně mám za to, že v TDKR se díky zápletce s bombou vypařila ona slavná realističnost do vzduchoprázdna. Tejden budiž, než by někomu na jedné nebo druhé straně ruply nervy, ale tři měsíce jim nežeru (Kór když POTUS už má na kontě střet s Anubisem, hehe)... Revoluce mi místama připadala fakt jako nějaký pomrknutí na 99, ale aspoň netypicky ukázali, co jsou často ti protestující za lůzu... No bylo toho tam dost. Překvapivě to nebylo tak překombinované jako TDK, čehož jsem se bál nejvíc. Přesto se tam dost bot najít dá.
Hardyho hlas pobavil, údajně ten kontrast tělo/hlas byl záměr, ale Bane bude stejně dobře parodovatelnej záporák jako Nolanův Joker. Což ovšem taky o něčem vypovídá. Z dřívějších adaptací mě k soutěžení napadá snad jenom Carreyho Riddler...
Role JGL mi už od prvních trailerů byla jasná, ten herec na to má prostě ksicht. Narozdíl od toho Hardyho nebo Cotiliard, jejichž jediná kvalifikace pro jejich zdejší role byla ta, že hráli v Inception. No aspoň se mohl jmenovat Dick Grayson. Nebo mohli víc ukázat Gordonovu holčičku Barbaru, když už se tak přestali držet při zemi. Spousta nevyužitejch možností, holt škoda.
Mno prostě příjemně mi to plynulo, a ačkoliv to nemělo ani zdaleka tak hustocool potenciál jako TDK, zkazilo se toho tady mnohem míň. Takže bych to viděl tak o bodík navíc než u minulýho dílu, teda 6/10. :)
S tím, že Batman Begins je pro mě nejlepší Batmaní adaptací, hned po něm první Keatonovka...

21 Jump Street
Nějaká rádobymeta netopýří trilogie se může jít zahrabat! Prsranda jak má bejt. Spousta trefnejch vtipů, skvělí vedlejší herci, a ačkoliv už nemůže bejt větší rozdíl mezi původní dvojkou Depp- DeLuise a novou dvojkou Hill- Tatum, i tihle dva naprosto váleli. Potěšily SPOUSTY narážek na původní seriál... Mno snad bude dvojka. 8/10. Rozhodně největší překvapení posledního roku. Z totálního meh u traileru po wow po shlídnutí :)
Mám za to, že geeky (v širším smyslu) hollywoodští tvůrci se dělí do dvou skupin. První skupina se vyznačuje tím, že si myslí, že stačí mít pověst geeka, vykřikovat to o sobě, a násilně to všude cpát, a všichni pak z jejich žánrovejch věcí automaticky padnou na kolena (zdravíme Setha Rogena nebo Chucka Lorreho), a druhá grupa to nebere za granted a opravdu se snaží (tam řadím třeba Simona Pegga). Tak naštěstí byl Jonah Hill, kterej za tímhle filmkem stojí, z té druhé skupiny.

"Liking comic books is popular, environmental awareness, being tolerant. If I was just born ten years later, I would have been the coolest person ever."

"I know. It's bullshit. You know what? I totally know the cause. Glee.
Fuck you, Glee!"
The year is 2258, the name of the place is Babylon 5.
Obrázek

I love it when a plan comes together!

Odeslat nové téma Odpovědět na téma
PředchozíDalší

Zpět na Filmy

cron