Pro pokec, nebo vaše dotazy jsem vytvořila na Discordu skupinu, přidat se můžete zde: https://discord.gg/WUTta3Dqmz

Obsah fóra Kecárna Co se jinam nevešlo ACTA a případné dopady na on-line komunitu

ACTA a případné dopady na on-line komunitu

diskutujte o všem a o ničem

Odeslat nové téma Odpovědět na téma
Skrejm Uživatelský avatar
Lieutenant Colonel
Lieutenant Colonel

Příspěvky: 2025
Bydliště: Ostrava
Pohlaví: Neuvedeno

Odpovědět s citací
 
Ultramarinus: Já si nemyslím, že kdyby existoval způsob jak si celosvětově legálně stáhnout JAKÝKOLIV film/seriál/muziku jenom za nějáký měsíční poplatek, že by to pirátsví rozneslo na kpytech... klidně použiju příklad Steam a hry, když s ním Ray začal. V práci se občas bavíme o hrách, ale jsem jediný kdo je kupuje... jejich argument jsou drahé... můj argument na Steamu je koupíte za pár euro v akci... nebo další jejich argument "nemám peníze"... přitom kouří, nebo někteří aji celkem často chodí do hospody...
Jo část by to určitě využila (já bych mezi nima určitě byl (co se týče seriálů) filmy si kupuju, nebo jdu do kina), ale vždycky tu budou lidi co si to stáhnou a budou mít nějakou výmluvu
"Science has made us gods even before we are worthy of being men." -- Jean Rostand - French biologist (1894 - 1977)

[img][http://img361.imageshack.us/img361/7331/ncis1copydk0.jpg]http://img361.imageshack.us/img361/7331/ncis1copydk0.jpg[/img]

Ray Uživatelský avatar
Second Lieutenant
Second Lieutenant

Příspěvky: 1139
Bydliště: Hranice, Olomouc
Pohlaví: Neuvedeno

Odpovědět s citací
 
Souhlas se Skrejmem. I když teda taky kouřím a piju (určitě byste to z fotky nalevo neuhodli), ale pro někoho, kdo má nový počítač, snad přece není takový problém si ulít pár kaček na originální kopie několika fajnových titulů (například mě nenapadá, co za origo hru si koupit tenhle hubený měsíc); a ty nezávislé hry zadara či pár dolarů taky mají hodně do sebe. OPRAVDU nemyslím, že je třeba hrát úplně každou hru, co vyjde. A s argumentem "vyzkouším-uvidím" jděte taky do zadele. Mimo občasných dem existuje herní žurnalistika, a i pokud nevěříte židozednářům z oficiálních médií (vím, že když řeknu, že nás nikdo neuplácí drahými večeřemi a sexy rozkuřovačkami, tak mi stejně neuvěříte), tak stále existují tuny nezávislých lidí třeba na YouTube.

Třeba hry jsou právě dost specifický - třeba v Číně se pirátství pomohlo výrazně snížit díky free-to-play hrám, což ale obsahuje technologický aspekt, který filmy a hudba nemají (i když, dalo by se to srovnat s tím, že legálně si nějaký album/film můžeš stáhnout v mizerné šumící kvalitě, ale za čistou hudbu musíš zaplatit). A ano, taky by se hodilo (především u hudby) okrouhat nenasytné producenty, ale to je podle mě HLAVNĚ NA ZÁKAZNÍCÍCH a jejich iniciativě, pokud chtějí změnu. Protestováním jen proti ACTA jako takové se prd změní (a ACTA stejně myslím neratifikují, protože by ji šlo úspěšně napdnout u soudu, viz. předchozí diskuze). Čili nějaký právní bič na lenochy mezitím se někdy prostě bude muset zavést - ukrást chleba NENÍ totéž jako ukrást digitální informaci, ale stejně někdo ke škodě tak trochu přijde. Problém je, že když kradete v obchodě, tak vás chytí kamera, jenže na to, aby vás chytila při kradení hry doma, je potřeba nějaké omezování osobních svobod - a jsme tam, kde jsme byli, protože tohle nikdy nemá projít.
Proto mě tak serou argumenty, že pirátství je vlastně fajn a ničemu nevadí. Ukazuje to je to, že zákazníci na nějaké autorské právo zvysoka serou a v dohledné době se prostě nezmění. Není divu, že pak distributoři navrhujou SOPA, ACTA a další hovadiny. Na hrubý pytel...

Například u starších děl by myslím výrazně pomohlo, kdyby byly prostě distribuovaný legálně zdarma - u filmů nebo hudby je to utopie, ale několik herních studií třeba vydalo svoje hry jako freeware. To je zase chyba distributorů, že dodnes musíš nějakou starou perlu kupovat (byť za pakatel), i když na tom distributoři vydělají minimum. Mimoto mnoho děl si ani koupit nemůžeš, protože je prostě nikdo neprodává.
Jak říkám, systém je problematický na obou stranách. Pro mě za mě, klidně o ACTA vyprávějte, že je to zločin proti lidskosti, ale mějte aspoň trochu rebereflexe co se týče vás samotných.
Už mě ty fiktivní avatary tady serou iritují...

Ultramarinus Uživatelský avatar
Major
Major

Příspěvky: 1970
Bydliště: McRagee
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
Ray:
Ok, protože jsem si nebyl jistý, ptal jsem se preventivně už ve chvíli kdy mi to přišlo na mysl.

Skrejm:
Kdyby taková hypotetická služba předbíhala kvalitou a rychlostí celosvětových releasů piráty, a navíc řešila v podstatě všechny hlavní druhy zábavy - hry, filmy, muziku, pak myslím, že by piráti měli nemalé trable. Kina by byla pěkně v pytli, ale například možnost přijít si do něj s vlastním filmem a pronajmout si za cenu vstupenky sál na promítnutí vlastního filmu z účtu té služby - mě to zní přitažlivě.

Jistě, pořád by zůstaly skupiny, které by pirátění prostě neopustily, ale tam už by se pak dala namalovat snadno a rychle čára, mezi těmi, co stahují zadarmo protože je to zadarmo a těmi co stahují, protože jim vyhovuje celosvětový špičkový zdroj zábavy a s vhodnými službami by na něj přesedlali.

Ray2:
Je nezávislé "psaní" na youtube s gameplayi ještě "v pořádku", nebo už jde o kopírování?

Pravda... Ze SOPY, ACTY a té třetí zpotvořeniny ale mám pocit, že to odpovídá spíš tomu, že bych si do třídy, kde je proti mě namířená šikana přinesl útočnou pušku a sejmul VŠECHNY včetně těch co se mě nikdy nedotkli prostě proto, aby mě zítra nemohl ve třídě nikdo šikanovat... Poněkud hrubá záplata... To bych se asi spokojil s verzí "záplaty", kdy lidi co se proti "mě" prohřeší budou odstřelení školní ochrankou (stávajícími zákony) a půjdou sedět vedle vrahů, zlodějů a násilníků, se zápisem do rejstříku na celý život.
Epitaf textové hry Universe Oddyssey



Špičkový video/military/sci-fi bonbónek všem zájemcům

Ralen Uživatelský avatar
Second Lieutenant
Second Lieutenant

Příspěvky: 1068
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
Ultramarinus píše:
Poměrně tomu v tomto případě věřím a nechci zpochybňovat, nebo zlehčovat ten argument, ale musím se přiznat, že osobně mám k tomu co "říkají v televizi" méně důvěry.

Proto jsem to tam taky napsal.

Ultramarinus píše:
Většina seriálů které ukládám do soukromé knihovny byla (kromě SGU a simpsonských nových sérií) už promítána v televizi a ze všech možných stran probírána na internetu, nebo mezi mými přáteli, takže jejich existence by mi záhadou nebyla. U filmů je to podobné - většinou stahuju co jsem už viděl, kromě hrstky novinek, které se ukázaly jako dokonalý brak, stahování nehodný.

Pokud stahuješ to co jsi už viděl, pak to nestahuješ na úkor toho, co by sis koupil, což je přesně to o čem mluvim.
A myslíš, že by si je s přáteli a na internetu probíral, kdyby nebylo pirátství? Kolik z nich by se o existenci onoho seriálu dozvědělo (pokud teda nežijou v Americe). Televize (aspoň ta česká) má na muj vkus hodně úzkej výběr.

Ray píše:
Tady nejde o to, že Hollywood se snaží změnou svojí produkce nalákat piráty, ale že se co největším zmasověním svých filmů snaží nalákat maximum nepirátských diváků

Tak to by dělal i kdyby piráti nebyli.

Ray píše:
...srovnej si současné blockbustery s těmi z roku 1995...

Ptákoviny to byly stejný, jen leckdy jim to člověk z nostalgie odpustí.

Ray píše:
To ti opravdu příjde, že "točí to samý" jako před patnácti nebo třiceti lety? Ten přetlak remaků a komiksových adaptací (které NEJSOU nutně totéž, jako adaptace knih, ne každý je Frank Miller) a chybějící originální látky jako nějak nevnímáš?

Adaptací je víc, remaků možná taky, ale kvalitou to vyjde nastejno.

Jasně, leccos z toho je prostě okecatelné agumenty "módní vlna"/"slabší rok", ale jsou indikace, například ty simultální globální releasy, že si za mořem dali dost práce s tím, aby zmenšili efekt pirátství....

Tady do toho ale vstupují další faktory. Konkrétně to, že když klesá kvalita distribuce (rychlost vydání sem patří taky), tak se k pirátství obrací i lidé, kteří by si produkt za jiných podmínek skutečně koupili.

Nelíbí se mi what-if situace, ale co opravdu hodně nemám rád je argumentace "nic horšího už nemůže přijít"... Jestli světovou dominanci získá třeba Bollywood, tak tě chytím za jazyk.

Západ má jinej vkus než Bollywood, ale o tom, že získá světovou dominanci bych nepochyboval, na východě holt žije víc lidí.

To je celý o dojmologii. Čísla na to moc nejsou. Co mě osobně ale dost intenzivně sere je arogance, s jakou potenciální zákazníci mají plnou držku svých svobod a přitom MAJÍ prostředky na to si věci koupit. Dva příklady za všechny:
1) znáte Machinarium? Tuhle domácí nezávislou hru má v povědomí snad každý český hráč. Spousta s nich ji hrálo. Punchline? Hru si koupilo 5 až 15 procent hráčů. Když Amanita přišla s amnestí, pouhých 0.8% českých hráčů ji využilo (vedlo USA). Jindy Amanita přišla s tím, že prodává dočasně hru za pár kaček. Využilo toho jen několik desítek Čechů...
2) můj kamarád Machinarium hrál (samozřejmě zpirátěné, jak jinak) a momentálně si užíval Assassin's Creed 2. Moc se mu to líbilo, ale prý "přece nemá peníze, aby si hry kupoval za 1500" (teď na Steamu teď stojí 600,- ...). Následně si koupil dva lístky na koncerty nějakých kapel za 2000,- dohromady (pracuje).
Dojmologie, ano, nelze to aplikovat na všechny. Ale jako case study snad ukázkový příklad. Tak jako kde teda jsme?

Z tvý strany je to taky o dojmologii.
Ten příklad neni vhodnej, to že na to má nic nevypovídá o tom, jestli by si to koupil, kdyby to nemoh stáhnout.
Taky nemůžeš srovnávat USA s ČR. Český zákazník neni zvyklý na to, že existujou způsoby distribuce, co se vyrovnají svým komfortem pirátství (většinou je to dáno tím, že u nás do značné míry takové způsoby distribuce neexistují). Čili tady do toho vstupuje další faktor a to ten, že zákazník volí lepší kvalitu služeb (což není případ USA).
Obrázek

Ray Uživatelský avatar
Second Lieutenant
Second Lieutenant

Příspěvky: 1139
Bydliště: Hranice, Olomouc
Pohlaví: Neuvedeno

Odpovědět s citací
 
Pokud stahuješ to co jsi už viděl, pak to nestahuješ na úkor toho, co by sis koupil, což je přesně to o čem mluvim.

Pokud by to dělal každý, tak je to cajk, ale i tohle jde institucionalizovat (viz. Ultramarinus) a bohužel to zdaleka nedělá každý.

A myslíš, že by si je s přáteli a na internetu probíral, kdyby nebylo pirátství? Kolik z nich by se o existenci onoho seriálu dozvědělo (pokud teda nežijou v Americe). Televize (aspoň ta česká) má na muj vkus hodně úzkej výběr.

Nikdo myslím nepopírá, že svobodné šíření informací (tj. i pirátství) podporuje kulturu. Na druhou stranu, kultura tu byla i předtím.
Je ale každopádně zajímavý, že copyright je vynález tak posledních dvou set let. Předtím se volně plagiovalo zcela bez problémů. Na druhou stranu, v minulosti taky nebylo tolik možností "kulturního vyžití".

Tak to by dělal i kdyby piráti nebyli.

Diskutabilní a bez důkazů. Přečti si na to prosím nějaký text v Cinepuru, tam přímo definují současné znaky blockbusterů jako důraz na efekty a primitivní látku, v kontrastu s hollywoodskými filmy minulých dekád (jmenovitě současné filmy á la Transformers pojmenoval jako digi-modernismus). Tj. ZNOVU opakuju, nejsem jediný, kdo tvrdí, že Hollywood se svou volbou a prezentací látky změnil.

Ptákoviny to byly stejný, jen leckdy jim to člověk z nostalgie odpustí. Adaptací je víc, remaků možná taky, ale kvalitou to vyjde nastejno.

Viz. výše.
Aha, takže všechny ty analýzy a texty, které mluví o krizi Hollywoodu, jsou asi nostalgická pojednání :roll:

Tady do toho ale vstupují další faktory. Konkrétně to, že když klesá kvalita distribuce (rychlost vydání sem patří taky), tak se k pirátství obrací i lidé, kteří by si produkt za jiných podmínek skutečně koupili.

Jinými slovy, lidi pirátí, protože piráti mají rychlejší a levnější "releasy" než jejich legální majitelé. Děkuji, to je skutečně kouzelná argumentace co se týče psychologie davu, ale jenom to podporuje moji pointu "líné masy čekají, až jim pečení holuby vletí do huby".
Nevím totiž, co jiného myslíš "klesající kvalitou distribuce". Kinofilmy existují stále, oproti minulosti je navíc člověk do pár měsíců může pořídit na DVD nebo si je dát na HBO a ta legální digitální distribuce taky jednou přijde. Distribuce kinematografie je ve skutečnosti daleko kvalitnější než v minulosti.

Z tvý strany je to taky o dojmologii.

To já přece nepopírám, taky jsem to pojmenoval jako "case study".

Ten příklad neni vhodnej, to že na to má nic nevypovídá o tom, jestli by si to koupil, kdyby to nemoh stáhnout.

Opravdu netuším, CO JINÉHO než peníze by člověk s nějakými etickými zásadami potřeboval, aby si KOUPIL audiovizuální dílo, které se mu evidentně líbí.

Český zákazník neni zvyklý na to, že existujou způsoby distribuce, co se vyrovnají svým komfortem pirátství (většinou je to dáno tím, že u nás do značné míry takové způsoby distribuce neexistují). Čili tady do toho vstupuje další faktor a to ten, že zákazník volí lepší kvalitu služeb (což není případ USA).

Budiž, ale to je přesně to, co jsem psal už předtím. Je taky na zákaznících, aby požadovali nové způsoby distribuce, pokud jim hrozí ACTA a jiné pytloviny. Nemůžou jenom protestovat proti korporátním záměrům je trestat, ale taky hledat příčiny téhle situace, v níž jsme se ocitli, a taky trochu začít s řešením u sebe.
Už mě ty fiktivní avatary tady serou iritují...

Ralen Uživatelský avatar
Second Lieutenant
Second Lieutenant

Příspěvky: 1068
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
Diskutabilní a bez důkazů. Přečti si na to prosím nějaký text v Cinepuru, tam přímo definují současné znaky blockbusterů jako důraz na efekty a primitivní látku, v kontrastu s hollywoodskými filmy minulých dekád (jmenovitě současné filmy á la Transformers pojmenoval jako digi-modernismus). Tj. ZNOVU opakuju, nejsem jediný, kdo tvrdí, že Hollywood se svou volbou a prezentací látky změnil.

To že to tvrdí hodně lidí z toho ještě nedělá pravdu. A pokud by tu nějaký takový posun byl, tak to ještě neznamená, že je způsoben pirátstvím.
Jinými slovy, lidi pirátí, protože piráti mají rychlejší a levnější "releasy" než jejich legální majitelé. Děkuji, to je skutečně kouzelná argumentace co se týče psychologie davu, ale jenom to podporuje moji pointu "líné masy čekají, až jim pečení holuby vletí do huby".

No a neni tu něco špatně na tom, že když si zaplatí tak jim přiletěj nedopečený a ještě se cestou někde zadrhnou, ale když si nezaplatěj, tak maj krásnou zlatavou kůrčičku a ještě jsou v tý puse s lusknutím prstů?
Nevím totiž, co jiného myslíš "klesající kvalitou distribuce". Kinofilmy existují stále, oproti minulosti je navíc člověk do pár měsíců může pořídit na DVD nebo si je dát na HBO a ta legální digitální distribuce taky jednou přijde. Distribuce kinematografie je ve skutečnosti daleko kvalitnější než v minulosti.

To bylo obecný vyjádření, nechtěl jsem říct, že by kvalita distribuce snad nějak klesala v čase (v tý větě je podmínka), narážel jsem na rozdíly v distribuci ve světě (což bylo rozvedeno pak dále v příspěvku).
Opravdu netuším, CO JINÉHO než peníze by člověk s nějakými etickými zásadami potřeboval, aby si KOUPIL audiovizuální dílo, které se mu evidentně líbí.

No ale právě že kdyby si ji nemohl stáhnout, nevěděl by že se mu líbí.
Budiž, ale to je přesně to, co jsem psal už předtím. Je taky na zákaznících, aby požadovali nové způsoby distribuce, pokud jim hrozí ACTA a jiné pytloviny. Nemůžou jenom protestovat proti korporátním záměrům je trestat, ale taky hledat příčiny téhle situace, v níž jsme se ocitli, a taky trochu začít s řešením u sebe.

Jak si konkrétně představuješ, že by zákazník mohl něco takového požadovat? Napsat distributorovi dopis? Tim se těžko něco změní, podivej se třeba ne elektronický knihy u nás, pořád se o tom píše, jak by to řada lidí chtěla, ale kdepak, vydavatelství jsou hlavy dubový (ano už jsou i nějaký ty první vlaštovky).
Zákazník si už o to řekl a to tím kapitalistickým způsobem - přešel ke konkurenci - pirátství (což je povětšinou jediná konkurence co je, většina distributorů má na jednotlivý tituly monopol, což se ale netýká hudební distribuce a to je další zásluha pirátství). Takže teď je řada na straně distributorů, kteří se však evidentně rozhodli vydat opačným směrem (kvalitu distribuce ještě zhorši přidáváním naprosto nesmyslných ochran a snahou utvrdit svůj monopol protlačováním nesmyslných zákonů).
Obrázek

Ray Uživatelský avatar
Second Lieutenant
Second Lieutenant

Příspěvky: 1139
Bydliště: Hranice, Olomouc
Pohlaví: Neuvedeno

Odpovědět s citací
 
To že to tvrdí hodně lidí z toho ještě nedělá pravdu. A pokud by tu nějaký takový posun byl, tak to ještě neznamená, že je způsoben pirátstvím.

Ale prosímtě! Příčina a následek, Ralene. Ty jsi skálopevně tvrdil, že Hollywood se nezměnil (bez ohledu na pirátství). Já dávám příklady odborníků, kteří tvrdí opak.

Možná, že se ale fundovaní filmovědci mýlí a pravdu má jeden laik... </ironičník>
Opravdu jsem myslel, že jsi schopen nějaké sofistikovanější argumentace.

No a neni tu něco špatně na tom, že když si zaplatí tak jim přiletěj nedopečený a ještě se cestou někde zadrhnou, ale když si nezaplatěj, tak maj krásnou zlatavou kůrčičku a ještě jsou v tý puse s lusknutím prstů?

Není, kromě práv uživatelů totiž existují i práva průmyslu. Například to, že uživatel platí, pokud chce nějaké dílo. To je proboha elementární logika.

Můžeme se hádat o dopadech pirátství, kladných i záporných, ale ty snad ani nechceš vidět jakoukoliv argumentaci protistrany.

To bylo obecný vyjádření, nechtěl jsem říct, že by kvalita distribuce snad nějak klesala v čase (v tý větě je podmínka), narážel jsem na rozdíly v distribuci ve světě (což bylo rozvedeno pak dále v příspěvku).

Jenže bez přímých "důkazů" je to jen plácání do větru. Simultální globální release (s rozdílem dne dvou) přece znamená, že kvalita distribuce je VYŠŠÍ než bývala. Nebo je tomu snad naopak?

No ale právě že kdyby si ji nemohl stáhnout, nevěděl by že se mu líbí.

Máme tisíce novinářů, máme tisíce nezávislých hráčů, máme komunitu, máme videa, máme dema. Jsou doslova milióny způsobů, jak si zjistit, jestli má titul X dobré ohlasy a od koho. Takže ano, mohl to tušit. Obecný konsenzus je, že pokud si koupím rohlík, platím ho předtím, než ho sním, a ne potom. V opačném případě by lidská vychcanost jakýkoliv průmysl, zábavní nebo potravinářský, velmi brzy zruinovala.
A ne, neplánuje si Skyrim koupit ani nyní, když ho intenzivně hraje. Ptal jsem se. Nekoupil si ani Mass Effecty, které vyloženě miluje.

Jak si konkrétně představuješ, že by zákazník mohl něco takového požadovat? Napsat distributorovi dopis? Tim se těžko něco změní, podivej se třeba ne elektronický knihy u nás, pořád se o tom píše, jak by to řada lidí chtěla, ale kdepak, vydavatelství jsou hlavy dubový (ano už jsou i nějaký ty první vlaštovky).

Založit iniciativu, která by šířila snahu o podobné řešení a následně pořádala protestní akce, buď online nebo přímo naživo. Ano, je to "tak trochu" politika, a taky by (ježišmarjá!) bylo potřeba zvednout prdel ze židle, ale to je mimochodem to, o čem mluvil Geser, že komunitě chybí nějaké pořádné zastoupení v "normálních" strukturách (Pirátská strana by neměla být jediná).

Zákazník si už o to řekl a to tím kapitalistickým způsobem - přešel ke konkurenci - pirátství (což je povětšinou jediná konkurence co je, většina distributorů má na jednotlivý tituly monopol, což se ale netýká hudební distribuce a to je další zásluha pirátství). Takže teď je řada na straně distributorů, kteří se však evidentně rozhodli vydat opačným směrem (kvalitu distribuce ještě zhorši přidáváním naprosto nesmyslných ochran a snahou utvrdit svůj monopol protlačováním nesmyslných zákonů).

Demagogie par exellence. Existuje ŘADA způsobů, jak si koupit nějaké dílo mimo monopolizované struktury, a kde tomu tak není, tak je na zákazníkovi za svoje práva bojovat. Už tu zaznělo TOLIK příkladů (pravda, především u her), že nechápu, jak můžeš tvrdit, že existuje nějaká totální monopolizace trhu.

Piráti nejsou pravá konkurence průmyslu, jen distribuce, protože nic sami neprodukují, na rozdíl od průmyslových struktur (filmaři-producenti-distribuce), které díla kupodivu skutečně vytvářejí.
Mimoto, řečeno kulantně, ŽÁDNÝ distributor NIKDY nebude moct tvé skvělé "pirátské distribuci" konkurovat, protože stáhnout si film z uloz.to stojí nula korun, kdežto průmyslový konglomerát jaksi počítá s tím, že natočit film stálo peníze, tak je logické po divácích chtít peníze za to, že si ho pustí. To je další příklad zvrácené logiky - jasně, že krást bude vždycky výhodnější, než si to kupovat (pokud nebudeš zlodějům sekat ruce, vit. ACTA), ale to z toho ještě nedělá správnou věc. Srovnáváš jablka a hrušky.

Až ten tlusťoch z Megaupload nebo někdo jemu podobný založí vlastní produkční společnost a bude za peníze natáčet filmy a zdarma je sázet na svůj web, pak to vezmu zpět, ale zatím ty prachy, které piráti za přístup k Rapidshare a podobným sajtám platí, jdou na nemlicht stejné bakchalie jako tomu je u prasat z distribučních kanceláří.
Rozdíl je jen ten, že původní tvůrci z toho neuvidí ani toho jednoho floka, který by reální distributoři autorům pustili.

Opravdu jsem NETUŠIL, že tu budu obhajovat fungování průmyslových struktur a principy za ACTA, zvláště kvůli jejich zásahům do osobních svobod a řadě diskutabilních negativních efektů restrikcí (viz. tvorba komunity), ale TOHLE jsou tak totálně pokřivené názory, "že film nic nestojí" (nebo to "přece zaplatí někdo jiný!"), "že existují jen práva zákazníků a autorů už ne", a tak dále, že s něčím takovým nemůžu souhlasit.
Jak si tedy ty představuješ, že bude vypadat kultura a průmysl kolem ní v budoucnosti?
Už mě ty fiktivní avatary tady serou iritují...

Air Force Uživatelský avatar
Colonel
Colonel

Příspěvky: 2866
Bydliště: Praha - Smíchov
Pohlaví: Neuvedeno

Odpovědět s citací
 
Opravdu netuším, CO JINÉHO než peníze by člověk s nějakými etickými zásadami potřeboval, aby si KOUPIL audiovizuální dílo, které se mu evidentně líbí.

Dejme tomu, že se večer chci zabavit, na ČSFD nebo přes jinej z uvedenejch infokanálů si zjistim, kterej film/ seriál/ gamesa/ muzika by se mi tak asi mohl líbit a ...
Co dál? Můžu začít řešit registraci na Steam nebo iCrap nebo tak něco? WTF? nějakej cizí servr? a jak se tam platí? a to musim jako vyplňovat něco jó??? No to ani náhodou, tim spíš, že nevim, jestli to tam seženu počeštěný nebo jak...(bejt to sebejednodušší a sebefunkčnější, jen ta nejistota mě přesvědčí prvotně sáhnout po něčem jistějšim).
Kliknutí na shareservru bude cestou nejmenšího voseru i kdyby bylo stejně placený neb. poslat SMS trvá vteřinu a další vteřinu už můžu tahat libovolnou jazykovou mutaci, repack pro slabší komp nebo cojávim.

Když na ČSFD bude u každýho filmu čudlík "Stahnout", lidi budou tahat ztama už jen proto, že je pohodlnější stahnout si film tam, kde ho najdeš, než hledat ho tam a pak řešit stahování jinde... a když bude stát tolik, co DVD u stánku a zaplatim to SMS, bude to téměř konkurenceschopný uložtu ... a pokud se navíc povede zařídit, aby tam ty filmy fakt byly a lidi si nezvykli stejně je tahat odjinud, páč "tady to beztak nikdá nefunguje", byla by to pecka.

Warez možná neni konkurence z pohledu filmovýho průmyslu, ale z pohledu koncovýho zákazníka zcela určitě jo. Chci film? Nezajíma mě, kde se vezme, chci ho sehnat jednoduše, rychle a levně a kdo to zařídí nejlíp, ten jaksi vyhraje.
Vymlouvat se na "ale my s tim musíme dělat tohle všechno navíc" je marný.

A velký filmovoprůmyslovodistribučno firmy maj prostředky na to, zařídit vesměs cokoliv, že je využívaj k protlačování zákonů, který jen ženou lidi proti nim, místo na worldwide easy distribuční systém je jejich vlastní hloupost.
Jediný etický zásady, který potom jde očekávat, přijdou až se z pirátů stanou Piráti stmelený proti nim, co budou pirátit už jen z principu (na truc).
[img][http://www.anime-planet.com/images/users/signatures/AirForce.jpg]http://www.anime-planet.com/images/users/signatures/AirForce.jpg[/img]

Ralen Uživatelský avatar
Second Lieutenant
Second Lieutenant

Příspěvky: 1068
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
Možná, že se ale fundovaní filmovědci mýlí a pravdu má jeden laik... </ironičník>

Zřejmě jo, filmoví kritici jsou stjnak všechni jen rádoby odborníci. :P
Není, kromě práv uživatelů totiž existují i práva průmyslu. Například to, že uživatel platí, pokud chce nějaké dílo. To je proboha elementární logika.

Jo ale pokud se chová iracionálně, pak se nemůže divit, že mu většina na tuhle logiku kašle.
Jenže bez přímých "důkazů" je to jen plácání do větru. Simultální globální release (s rozdílem dne dvou) přece znamená, že kvalita distribuce je VYŠŠÍ než bývala. Nebo je tomu snad naopak?

??? snad jsem v minulim příspěvku vysvětlil, že netvrdim, že kvalita klesá.
Pokrok tu je ale svět je už mezi tím na míle daleko.
Máme tisíce novinářů, máme tisíce nezávislých hráčů, máme komunitu, máme videa, máme dema. Jsou doslova milióny způsobů, jak si zjistit, jestli má titul X dobré ohlasy a od koho. Takže ano, mohl to tušit...

Tušit to mohl, ale nemohl to vědět.
...Obecný konsenzus je, že pokud si koupím rohlík, platím ho předtím, než ho sním, a ne potom. V opačném případě by lidská vychcanost jakýkoliv průmysl, zábavní nebo potravinářský, velmi brzy zruinovala.

Rohlíky jsou vyráběný sériově, čili pokud nějak chutnal včera, bude tak chutnat i dnes a pokud bude zkaženej můžeš ho reklamovat. Film reklamovat nemůžeš když se ti nelíbí. Aby sis to nevyložil špatně: tohle rozhodně neni argument pro to, že by to tak někdo musel dělat. Jde o to, že v tomhle je výhoda pirátství - odstraňuje tenhle problém a lidi si po tom daný produkt snáze koupí ...teoreticky, mohl bys argumentovat, že takovej efekt může bejt malej (menší než ztráty, který vzniknou tím, že si ne každej opravdu koupí víc), ale nemůžeš to dokázat, což je problém legislativy, která se chová, jako by bylo dokázaný, že podobný efekt neexistuje (a když zavřou nějakýho piráta, tak mu naúčtujou každý stažení filmu co uploadnul).
A ne, neplánuje si Skyrim koupit ani nyní, když ho intenzivně hraje. Ptal jsem se. Nekoupil si ani Mass Effecty, které vyloženě miluje.

Jak už bylo řečeno, netvrdim že to platí na všechny lidi.
Založit iniciativu, která by šířila snahu o podobné řešení a následně pořádala protestní akce, buď online nebo přímo naživo. Ano, je to "tak trochu" politika, a taky by (ježišmarjá!) bylo potřeba zvednout prdel ze židle, ale to je mimochodem to, o čem mluvil Geser, že komunitě chybí nějaké pořádné zastoupení v "normálních" strukturách (Pirátská strana by neměla být jediná).

Zákazník neni od toho aby takhle makal.
Demagogie par exellence. Existuje ŘADA způsobů, jak si koupit nějaké dílo mimo monopolizované struktury, a kde tomu tak není, tak je na zákazníkovi za svoje práva bojovat. Už tu zaznělo TOLIK příkladů (pravda, především u her), že nechápu, jak můžeš tvrdit, že existuje nějaká totální monopolizace trhu.

OK, hry na tuhle hromádku taky už tak uplně nespadaj, existuje tu Steam a další (ačkoliv stále ještě je řada her, která se takhle koupit nedá a jsi odkázán na lokálního distributora, který má v té oblasti monopol ...no zni nich se pak ještě některý daj sehnat v zahraničí, ale tim se to už začíná komplikovat).
Piráti nejsou pravá konkurence průmyslu, jen distribuce, protože nic sami neprodukují, na rozdíl od průmyslových struktur (filmaři-producenti-distribuce), které díla kupodivu skutečně vytvářejí.

Tvrdil jsem snad někde, že by měli konkurovat výrobcům? Ne, celou dobu je řeč o distribuci.
Mimoto, řečeno kulantně, ŽÁDNÝ distributor NIKDY nebude moct tvé skvělé "pirátské distribuci" konkurovat, protože stáhnout si film z uloz.to stojí nula korun, kdežto průmyslový konglomerát jaksi počítá s tím, že natočit film stálo peníze, tak je logické po divácích chtít peníze za to, že si ho pustí. To je další příklad zvrácené logiky - jasně, že krást bude vždycky výhodnější, než si to kupovat (pokud nebudeš zlodějům sekat ruce, vit. ACTA), ale to z toho ještě nedělá správnou věc. Srovnáváš jablka a hrušky.

Naprosto podceňuješ sílu lidský lenosti, kdyby pro filmy existovalo něco jako Steam (a ještě by se to trochu vychytalo), bylo by to mnohem jednodušší než někde hledat nějaký linky.
Alternativou je financovat to z reklamy (televize tak fungujou bez problémů).

Až ten tlusťoch z Megaupload nebo někdo jemu podobný založí vlastní produkční společnost a bude za peníze natáčet filmy a zdarma je sázet na svůj web, pak to vezmu zpět, ale zatím ty prachy, které piráti za přístup k Rapidshare a podobným sajtám platí, jdou na nemlicht stejné bakchalie jako tomu je u prasat z distribučních kanceláří.
Rozdíl je jen ten, že původní tvůrci z toho neuvidí ani toho jednoho floka, který by reální distributoři autorům pustili.

Opravdu jsem NETUŠIL, že tu budu obhajovat fungování průmyslových struktur a principy za ACTA, zvláště kvůli jejich zásahům do osobních svobod a řadě diskutabilních negativních efektů restrikcí (viz. tvorba komunity), ale TOHLE jsou tak totálně pokřivené názory, "že film nic nestojí" (nebo to "přece zaplatí někdo jiný!"), "že existují jen práva zákazníků a autorů už ne", a tak dále, že s něčím takovým nemůžu souhlasit.

Jak si k týhle kravině dospěl? Možná se někde nevyjadřuju uplně přímočaře a plně srozumitelně, ale jak si k týhle kravině dospěl? :roll:
Obrázek

Ray Uživatelský avatar
Second Lieutenant
Second Lieutenant

Příspěvky: 1139
Bydliště: Hranice, Olomouc
Pohlaví: Neuvedeno

Odpovědět s citací
 
Zřejmě jo, filmoví kritici jsou stjnak všechni jen rádoby odborníci.

Já vím, že to myslíš jako joke, ale až někdy budeš řešit žánrovou a narativní (nebo nedej bože kulturologickou!) analýtu, tak si tenhle názor brzy rozmyslíš. A funfact: Cinepur nepíšou kritici, nýbrž filmovědci; metodologie obou je většinou naprosto odlišná.

Jo ale pokud se chová iracionálně, pak se nemůže divit, že mu většina na tuhle logiku kašle.

A čím se chová iracionálně? Že ještě nevznikl jednodušší Steam pro filmy? Nebo že v době rozbujení stahování (před pěti nebo deseti lety to ZDALEKA nebyla denní záležitost jako dnes) navrhuje ACTA a SOPA? "Násilí" plodí jen "násilí" a bez dialogu (nebo chytrého podnikatele) se moc daleko nedostaneme.
Mimochodem polský parlament včera prej pozastavil hlasování o ACTA. Čili si opravdu nemyslím, že to projde i u nás.

Tušit to mohl, ale nemohl to vědět.

Komendiantům se taky neplatí po představení...

Aby sis to nevyložil špatně: tohle rozhodně neni argument pro to, že by to tak někdo musel dělat. Jde o to, že v tomhle je výhoda pirátství - odstraňuje tenhle problém a lidi si po tom daný produkt snáze koupí ...teoreticky, mohl bys argumentovat, že takovej efekt může bejt malej (menší než ztráty, který vzniknou tím, že si ne každej opravdu koupí víc), ale nemůžeš to dokázat, což je problém legislativy, která se chová, jako by bylo dokázaný, že podobný efekt neexistuje (a když zavřou nějakýho piráta, tak mu naúčtujou každý stažení filmu co uploadnul).

V tom se shodneme, že legislativa by se v tomhle měla (krom jiných věcí) upravit. Ale když nemáme pořádné představitele, tak jsme zpátky v bodě nula.

OK, hry na tuhle hromádku taky už tak uplně nespadaj, existuje tu Steam a další (ačkoliv stále ještě je řada her, která se takhle koupit nedá a jsi odkázán na lokálního distributora, který má v té oblasti monopol ...no zni nich se pak ještě některý daj sehnat v zahraničí, ale tim se to už začíná komplikovat).

No a není zajímavé, že se Steam povedl právě u her, kde je z technických důvodů (multiplayer hry na ofiko serverech) vyšší poptávka po originálních dílech? Nemyslíš, že jakákoliv ekvivalentní snaha o něco podobného pro filmy by nutně byla brzděna mentalitou zákazníků, kteří si navykli stahoval nelegálně?

Mimoto kinematografie (i ta televizní) je stále zvyklá na kino-televizní struktury. Film jde do kina, pak na dvd, pak na obrazovky. Seriál jde na obrazovky, pak na dvd, a pak do zahraničí. Internet stojí zcela stranou. Asi zareaguješ, že je to teda chyba průmyslu, že se neumí zpružnit, ale podobné změny jaksi nejsou realizovány přes noc.

A mimochodem ANI SKUTEČNOST, že existuje Steam, nezabránila těm mrzkých prodejům Machinaria.
Na druhou stranu, napíšu to za tebe, můžeš argumentovat, že právě Machinarium a jeho amnestie je příklad, že systém "ukradnu kopii > líbí se mi > koupím si origo" funguje. Jenže to je jednak hrozně individuální, a druhak nejsou čísla, na kolik pirátů tohle skutečně pomohlo (jestli spíše na 90% nebo na 1%).

Naprosto podceňuješ sílu lidský lenosti, kdyby pro filmy existovalo něco jako Steam (a ještě by se to trochu vychytalo), bylo by to mnohem jednodušší než někde hledat nějaký linky.
Alternativou je financovat to z reklamy (televize tak fungujou bez problémů).

Podívej, oba víme, že najít link na nějaký relativně nový/relativně známý film je otázka pěti sekund na Googlu, popřípadě na nějakých file share serverech přímo vyťukání do vyhledávače. V součastnosti je systém natolik user-friendly, že je (a vždycky asi už i bude) mnohem jednodušší sosnout pirátskou kopii než kupovat cosi na Steamu. That said, ano, Steam pro filmy by byl fajn vynález, ale už jsem psal výše, že úspěch herního Steamu byl dost specifický (na třetí stranu, hernímu Steamu nebyl prorokován úspěch).

Tvrdil jsem snad někde, že by měli konkurovat výrobcům? Ne, celou dobu je řeč o distribuci.

Jenže oficiální distribuce JE provázaná s autory, na rozdíl od pirátské distribuce. Ergo, pokud ty sám přiznáváš, že celé nelegální stahování funguje z nudy, tak už tu vzniká škoda a to i lidem, kteří stojí za původním dílem, ne jenom distribučním oligarchům.
Já o tom mluvil proto, že předtím tu padaly argumenty, že přece i s pirátstvím je oficiální trh zcela richtig a vlastně o nic nepřichází, protože piráti by si origo stejně nekoupili. Jsem rád, že jsi následně několikrát napsal, že lidí stahujou proto, že jsou liní kupovat.

Jak si k týhle kravině dospěl? Možná se někde nevyjadřuju uplně přímočaře a plně srozumitelně, ale jak si k týhle kravině dospěl?

Sorry, ale někdy mezi tvojí větou "To že to tvrdí hodně (fundovaných)lidí z toho ještě nedělá pravdu" a tvým traktátem"No a neni tu něco špatně na tom, že když si zaplatí tak jim přiletěj nedopečený a ještě se cestou někde zadrhnou (i když pak sám píšeš, že distribuce je vlastně ok), ale když si nezaplatěj, tak maj krásnou zlatavou kůrčičku a ještě jsou v tý puse s lusknutím prstů?" jsem poněkud ztratil chuť proti takovéhle přímočaré logice bojovat.

Když jsi v minulém postu třeba zmínil elektronický knihy a jak se distribuují naprd a proto se musí stahovat, byl jsem na podzim ve vydavatelství Host, kde padlo, že elektronický knihy (tohle minoritní a původně samizdatový!) vydavatelství neplánuje, protože podle prognóz a zkušeností (už něco předtím udělali a soslo se pár kusů) by se jim těžce nevyplatilo, právě kvůli tomu, že "zákazníci" si radši stáhnou PDF na uloz.to. Tohle je prostě začarovaný kruh, protože distributorům se tohle NEVYPLATÍ udělat právě proto, že lidi se naučili, že všechno je beztrestně zadara. A lidi se to zase neodnaučí, protože takovou službu nikdo nezavede, načež budou argumentovat, že jinde to neseženou. Tenhle cyklus sem můžu zkopírovat donekonečna.
Naopak s jakoukoliv rozumnou formou trestu (podotýkám znovu ROZUMNOU!) by na to pravděpodobně reagoval i trh.

Ano, bylo by krásné, kdyby existovaly mezinárodní Steamy na hry, filmy, knihy a hudbu. A kdyby se legislativa změnila tak, aby nenapařila klukovi co udělal kinorip doživotí. A kdyby platilo, že ke kinolístku dostaneš link zdarma. A ano, většinovému zákazníkovi je nějaké organizování u zadele. Ale je na nás bojovat o svoje práva a pokud tenhle defétismus ("zákazník není od toho, aby se o tohle staral") vyznávají i kovaní geeci tady, tak už bohužel asi není co řešit. Když se Pirátská strana bude starat jenom o boj proti ACTA a nikdy nebude reflektovat nějaké jiné požadavky na průmysl A ZÁROVEŇ mluvit do duše zákazníkům, že by si taky občas něco mohli přes snadnou digitální distribuci koupit, tak se prd změní a válku lobování vyhrajou prostě ti, co mají víc peněz. Což my nejsme.

Zákazník neni od toho aby takhle makal.

Pokud se bavíme jenom o stahující mase tak budiž, ale mám takový dojem, že když už si nějací lidé dají tu práci a na internetové foru se liskají argumenty, tak představa, že pořádají petice a organizující hnutí, už není natolik šílená. Někde se začít musí.

AirForce promine - myslím, že není potřeba reagovat ještě na tebe, jenom bych opakoval, co jsem teď napsal Ralenovi.
Už mě ty fiktivní avatary tady serou iritují...

St0rm Uživatelský avatar
Lieutenant Colonel
Lieutenant Colonel

Příspěvky: 2366
Bydliště: Studénka
Pohlaví: Neuvedeno

Odpovědět s citací
 
Tak si taky přihodím a rovnou vynechám dopady na komunitu. Takovýto "zákon" prostě nemůže projít. Vezmu to úplně od Adama: Každý má domácí videa z oslav, písničky z rádia nahrané na kazetách, filmy na VHS a DVD nahrané z televize. Teď pal čert nějaké stahování filmů, protože tyto tři legálně nezávadné věci budou s acta protizákonné. Je sice pravda, že domácí video je ok, ale co když uděláte kopii pro kamaráda a v nějakém bodě tam hraje písnička z rádia? Už se vezete.
Teď do toho přihoďme filmovou kulturu v naší milé republice. Takoví lidé jako já jsou víceméně nuceni stahovat. Česká kina velice často disponují jen jednou kopií originálního znění pro celou distribuční síť, televize vysílá samé (s odpuštěním) sračky a ještě k tomu česky. Spousta filmů je u nás naprosto ignorována, to samé platí pro seriály, jaká je jiná alternativa, než stahování? Nehledě na to, že si pamatuju doby, kdy se, při puštění přes video, dal zapnout originální zvuk filmu. kam se ztratilo toto, taky netuším.

Air Force Uživatelský avatar
Colonel
Colonel

Příspěvky: 2866
Bydliště: Praha - Smíchov
Pohlaví: Neuvedeno

Odpovědět s citací
 
Jo, za zapůjčení homevidea kamarádovi tě tutově bude stíat minimálně CIA :-)

2Ray: Pohoda, jen řeknu, že dneska jsem na FB našel tohle, což je přesně to o čem jsem včera mluvil...
[img][./images/thumbs/33919735904266743963410_1328447601.jpg]http://img854.imageshack.us/img854/5616/33919735904266743963410.jpg[/img]

Jinak jako souhlasim s tebou, ale prostě je víc pohledů na věc, rozumějších a řekněme většinovějších, který sice nejsou až tak rozumný, ale prostě je sdílí víc lidu a tak je nejde jen tak přejít s tim, že jsou to hověziny.
[img][http://www.anime-planet.com/images/users/signatures/AirForce.jpg]http://www.anime-planet.com/images/users/signatures/AirForce.jpg[/img]

Skrejm Uživatelský avatar
Lieutenant Colonel
Lieutenant Colonel

Příspěvky: 2025
Bydliště: Ostrava
Pohlaví: Neuvedeno

Odpovědět s citací
 
To PS si ten kdo to dělal mohl odpustit, když o tom případu nic neví... (je tam 5 faktů úplně blbě)
"Science has made us gods even before we are worthy of being men." -- Jean Rostand - French biologist (1894 - 1977)

[img][http://img361.imageshack.us/img361/7331/ncis1copydk0.jpg]http://img361.imageshack.us/img361/7331/ncis1copydk0.jpg[/img]

Geser Uživatelský avatar
Captain
Captain

Příspěvky: 1570
Bydliště: City of Landing, Manticore
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
Ray:
...kromě práv uživatelů totiž existují i práva průmyslu. Například to, že uživatel platí, pokud chce nějaké dílo. To je proboha elementární logika.

Jako autor něčeho máš dvě možnosti: Právo si to nechat pro sebe a do aleluja se opájet tím, jak si skvělý a dokonalý. Nebo se o to podělit. Ovšem v okamžiku, kdy se podělíš (sdílíš soubor/y...) i třeba s pitomym sousedem, tak už to je venku a žije si to vlastním životem a toho džina už prostě zpátky do láhve nenarveš, tak mi přijde solidně zvrácený se o to pokoušet restrikcema a zákazama. TO je elementární logika. Ne tvé tvrzení o tom, že uživatel za dílo musí platit, to považuju za značně vágní, a platí leda v případě, že za svoje peníze získává něco cenného a nenahraditelného, například židli. Což neplatí v tomto případě.

Stejně tak tvoje další rozvedené myšlenky mají stejnou vadu, totiž operují s tím, že audiovizuální díla mají požívat ochrany jako třeba auta. Můžu tě odkázat na svoje předchozí příspěvky, celá idea duševního vlastnictví je jenom uměle vymyšlená 'konstrukce'. Nic víc. Žádná logika, prostě nic.

O tom, co stávajícímu trhu pomůže zachovat zisky by se imho tahle debata týkat vůbec neměla, podobně jako těžko zvažovat po válce, JAK zachovat zisky zbrojních závodů na stejné výši a s růstem do budoucna. Situace se prostě změnila, byť i třeba ze dne na den, smiřte se s tím. Pokrok. Fňukání nad tím, že kvůli ošklivým pirátům jsou takové a takové ztráty je přece směšný.

Jestli někdo zaujímá postoj, že trh by se měl přizpůsobit v téměř rigidnímu distribučnímu systému a ne naopak, je někde něco špatně a debata pak postrádá smysl.

Mimoto, řečeno kulantně, ŽÁDNÝ distributor NIKDY nebude moct tvé skvělé "pirátské distribuci" konkurovat, protože stáhnout si film z uloz.to stojí nula korun, kdežto průmyslový konglomerát jaksi počítá s tím, že natočit film stálo peníze, tak je logické po divácích chtít peníze za to, že si ho pustí. To je další příklad zvrácené logiky - jasně, že krást bude vždycky výhodnější, než si to kupovat (pokud nebudeš zlodějům sekat ruce, vit. ACTA), ale to z toho ještě nedělá správnou věc. Srovnáváš jablka a hrušky.

Proto, jak říkám, musí konkurovat tím, co film z ulozto nenabídne. Prďácká zvuková souprava, plátno jako hrom...
Zvrácená logika je zde naopak pustit se do natáčení filmu a čekat, že se v informační společnosti jaksi zaplatí sám nebo co. Holt viz ten postoj trh vs distribuční systém.


Air Forceovo "A velký filmovoprůmyslovodistribučno firmy maj prostředky na to, zařídit vesměs cokoliv, že je využívaj k protlačování zákonů, který jen ženou lidi proti nim, místo na worldwide easy distribuční systém je jejich vlastní hloupost." je přesně to, co jsem tvrdil ve svém prvním příspěvku zde a co ve zkratce v podstatě shrnuje podstatu problému.

Když Ray zase nakousl ty Piráty- jejich samotnej název a stylizace naopak pracuje proti nim. Smutný...

Byl by někdo té dobroty a zkusil sem hodit link na nějaký co nejméně tentenční popis ACTA? Sice jsem jenom další to-be-právník, ale už z toho co jsem sem tam zaslýchával v mainstream médiích, tedy spíše médiích názorově tendenčních na stranu ode mě jsem tam postřehl několik šťavnatejch věcí (teda pokud to neodpapouškovali blbě, že).
The year is 2258, the name of the place is Babylon 5.
Obrázek

I love it when a plan comes together!

Ray Uživatelský avatar
Second Lieutenant
Second Lieutenant

Příspěvky: 1139
Bydliště: Hranice, Olomouc
Pohlaví: Neuvedeno

Odpovědět s citací
 
Air Forceovo "A velký filmovoprůmyslovodistribučno firmy maj prostředky na to, zařídit vesměs cokoliv, že je využívaj k protlačování zákonů, který jen ženou lidi proti nim, místo na worldwide easy distribuční systém je jejich vlastní hloupost." je přesně to, co jsem tvrdil ve svém prvním příspěvku zde a co ve zkratce v podstatě shrnuje podstatu problému.

Nic není černobílé, ten můj příklad s Hostem zase ukazuje situaci z části druhé strany (samozřejmě ano, Host není obrovský konglomerát, který má nějaké peníze navíc, ale je součástí struktur, které vy označujete za toho, kdo by měl mít pozitivní iniciativu, protože "přece má peníze"). Ono stačí nebýt slepý a snažit se taky třeba pochopit argumenty opozice.

Proto, jak říkám, musí konkurovat tím, co film z ulozto nenabídne. Prďácká zvuková souprava, plátno jako hrom...

To platí jen pro filmy v kinodistribuci, ne pro obrovskou část zbytku průmyslu (hudbu, knihy, TV obsahy). Nutnost mít origo kopii platí jen pro některé hry (především multiplayer), jinak třeba u Skyrimu není mezi pirátskou a nepirátskou kopií rozdílu. U hudby je to pak už zcela pošahané - ne každý jezdí na koncerty. Možná zareáguješ, že pak tedy Skyrim měl nabídnout takové online kvality, aby bylo nutné mít origo, ale to zase neúměrně zvyšuje závody ve zbrojení, které způsobily, že střední třída her vymírá a zůstávají jen superdrahé hry nahoře a pak indie scéna dole.

Pokrok. Fňukání nad tím, že kvůli ošklivým pirátům jsou takové a takové ztráty je přece směšný.

Piráti konzumují i produkty masové zábavy (Hollywood, Lady Gaga, Call of Duty), které POTŘEBUJÍ obrovské rozpočty, pokud mají nadále nabízet jisté atrakce. S tisíci dolary Hvězdné války s hodinou CGI efektů prostě nenatočíš.
Srovnávat masovou zábavu s "vojensko-průmyslovým komplexem" mi přijde poněkud nevhodné a zrovna tak demagogické, jako spoustu argumentů ACTA strany...

Můžu tě odkázat na svoje předchozí příspěvky, celá idea duševního vlastnictví je jenom uměle vymyšlená 'konstrukce'. Nic víc. Žádná logika, prostě nic.

Umělý konstrukt je snad i trestní právo nebo filozofie, alespoň já si nevšiml, že by zvířata nějakou původní morálku měla. Idea duševního vlastnictví nám dala CELOU moderní masovou zábavu seriálem Stargate počínaje a hrou Operací Flashpoint konče. Ergo mi přijde komické, že někdo, kdo má v avataru postavu z populárního amerického TV seriálu, jenž je (a byl) financován ze struktur masové zábavy (reklama, sledovanost, DVD prodeje, prodeje do jiných televizí, kde se postup opakuje), chce tutéž masovou zábavu zbořit, resp. nehodlá se bavit o tom, nakolik pirátství snižuje zisky a životaschopnost průmyslu.

"Žádná logika, prostě nic"? Co není logické na tom, že když vytvořit produkt A stojí peníze, tak pokud ho chci požívat, tak mám za přístup zaplatit??

Nakonec ale hlavně nežijeme v dokonalém světě, kde by stačilo v pondělí zbořit Hollywood a distributory a v úterý už bychom měli substituty o stejné kvalitě.

Jako autor něčeho máš dvě možnosti: Právo si to nechat pro sebe a do aleluja se opájet tím, jak si skvělý a dokonalý. Nebo se o to podělit. Ovšem v okamžiku, kdy se podělíš (sdílíš soubor/y...) i třeba s pitomym sousedem, tak už to je venku a žije si to vlastním životem a toho džina už prostě zpátky do láhve nenarveš, tak mi přijde solidně zvrácený se o to pokoušet restrikcema a zákazama. TO je elementární logika. Ne tvé tvrzení o tom, že uživatel za dílo musí platit, to považuju za značně vágní, a platí leda v případě, že za svoje peníze získává něco cenného a nenahraditelného, například židli. Což neplatí v tomto případě.

Já přece neříkám, že pokud někdo stáhne pitomou hru, tak se mu mají sekat ruce. Ale vytvořit jakokoliv masové dílo STOJÍ FINANCE, které NĚKDO PLATÍ, a tvrdit z gruntu, že tento systém je pošahaný a uměle vykonstruovaný, je zcela odtržené od reality.

Opravdu nevidím rozdíl mezi tím, pokud mi film/hra/hudba poskytne unikátní zážitek a mezi tím, jestli si koupím židli (co je na ní unikátního? Jen to, že je hmotná?). To bys taky mohl začít tvrdit, že služby jsou taky abstraktní, protože si servírku nemůžu (běžně...) sebou vzít domů, aby mě obsluhovala do konce života - šak mi přece jednou donesla pivo, tak má právo mi ho nosit pokaždý! (ano, je to demagogie, servírka nejde zkopírovat, ale zhruba stejná demagogie, jako tvůj postup "stáhnu si zadara produkt, který někoho stál peníze = zcela richtig!")
Mimoto ten příklad ilustruje maximálně to, že informace se šíří "automaticky". Navíc je nevhodné nějakou krátkou povídku (kterou si napíšeš klidně večer) srovnávat s dílem, jehož tvorba stojí hromadu peněz (voni ti osvětlovači, programátoři a zvukaři taky z něčeho musejí žít).

Jinak jako souhlasim s tebou, ale prostě je víc pohledů na věc, rozumějších a řekněme většinovějších, který sice nejsou až tak rozumný, ale prostě je sdílí víc lidu a tak je nejde jen tak přejít s tim, že jsou to hověziny.

Viz. výše, už jsem myslím řekl, že se zněním ACTA nebo SOPA nesouhlasím, ale že podobný systém přesto považuju na potřebný. Že hodně lidé chce kvalitní věci zadara není zrovna moc překvapivé, hodně lidí taky chtělo vyhlazovat židy, což z toho ještě nedělá cajk záležitost (a ne, není to totéž, jako když jsem říkal, že hodně filmovědců vidí změnu v průmyslu, protože to je vůči populaci naprostá ale fundovaná minorita).

Teď do toho přihoďme filmovou kulturu v naší milé republice. Takoví lidé jako já jsou víceméně nuceni stahovat. Česká kina velice často disponují jen jednou kopií originálního znění pro celou distribuční síť, televize vysílá samé (s odpuštěním) sračky a ještě k tomu česky. Spousta filmů je u nás naprosto ignorována, to samé platí pro seriály, jaká je jiná alternativa, než stahování? Nehledě na to, že si pamatuju doby, kdy se, při puštění přes video, dal zapnout originální zvuk filmu. kam se ztratilo toto, taky netuším.

- můžeš si díla kupovat na DVD levněji ze zahraničí.
- CZ televize nejsou skvělé, ale například Prima Cool už vysílá zcela pro minoritu geeků (nyní uvádí třeba Spartaca).
- u her a hudby je můžeš legálně stahovat. A platí to pro drtivou většinu moderních titulů.
- existuje nezávislá scéna, kde produkty stojí pár kaček, popřípadě nic.
Ano, SPOUSTA produktů chybí a ano, kina mají často bizarní posedlost dávat všechno dabované (a opět jde tak trochu o snahu přilákat většinového diváka, když fanšmekři si to stejně stáhnou) a systém má daleko k dokonalosti. Ale není pravda, že je životně nutné něco stahovat a nikdy nic neplatit.

Psal jsem to už jednou a nikdo mi na to neodpověděl (kromě tak trochu AirForce) - jak si tedy představujete SVOU vizi budoucnosti? Někdo tvrdí, že "Steam na vše" to vyřeší, jiný mluví o tom, že autorské právo je zcela špatný vynález (platit někomu za jeho práci je podle nich špatné?), já asi nemám takovou představivost, abych si dovedl představit budoucnost masové zábavy (na které, mimochodem, vzniklo i tohle forum) v tomhle vašem kontextu.
Už mě ty fiktivní avatary tady serou iritují...

Odeslat nové téma Odpovědět na téma
PředchozíDalší

Zpět na Co se jinam nevešlo

cron