Pro pokec, nebo vaše dotazy jsem vytvořila na Discordu skupinu, přidat se můžete zde: https://discord.gg/WUTta3Dqmz

Obsah fóra Kecárna Vtipy a zábava Kde to je?

Kde to je?

obrázky, videa, flash animace, texty a další

Odeslat nové téma Odpovědět na téma
Příspěvek 22.1.2009 01:17:40
dalibor.durcak Uživatelský avatar
Master Sergeant
Master Sergeant

Příspěvky: 591
Pohlaví: Neuvedeno

Odpovědět s citací
 
Lazy John : Blahopřeji !!!
Je to tak skutečně.


Celá fotka zde :
Obrázek


Lazy John má právo na zobrazit další fotografii a já jsem rád, že to uhádl právě on, protože se můžeme těšit na krásnou fotku. :)
Takže do toho !
"Opravdová láska je umění najít ve světě někoho, s kým si rozumíš lépe, než se sebou samým."
autor neznámý

Příspěvek 22.1.2009 08:27:02
LAZYjohn Uživatelský avatar
Second Lieutenant
Second Lieutenant

Příspěvky: 1236
Bydliště: Frýdek-Místek
Pohlaví: Neuvedeno

Odpovědět s citací
 
První fotka co jsem našel v archivu nemam čas nějak moc hledat.
Obrázek
God is in the details! :)
When we cease to make mistakes, that is the moment when we cease to be.

Příspěvek 22.1.2009 14:24:43
gravidus Uživatelský avatar
Second Lieutenant
Second Lieutenant

Příspěvky: 1142
Pohlaví: Neuvedeno

Odpovědět s citací
 
Jsi z F-M, je tam vysílač...

Takže typovačka... Lysá hora???

Příspěvek 22.1.2009 14:32:23
LAZYjohn Uživatelský avatar
Second Lieutenant
Second Lieutenant

Příspěvky: 1236
Bydliště: Frýdek-Místek
Pohlaví: Neuvedeno

Odpovědět s citací
 
Ne, není. :-)
When we cease to make mistakes, that is the moment when we cease to be.

Příspěvek 22.1.2009 14:44:22
gravidus Uživatelský avatar
Second Lieutenant
Second Lieutenant

Příspěvky: 1142
Pohlaví: Neuvedeno

Odpovědět s citací
 
OK, Pustevny, socha Radegasta, Radhošť?????

Příspěvek 22.1.2009 15:37:21
henzis Uživatelský avatar
Staff Sergeant
Staff Sergeant

Příspěvky: 344
Bydliště: Havířov
Pohlaví: Neuvedeno


Příspěvek 22.1.2009 15:39:58
gravidus Uživatelský avatar
Second Lieutenant
Second Lieutenant

Příspěvky: 1142
Pohlaví: Neuvedeno

Odpovědět s citací
 
Páni,... já to teda asi uhádnul :) leč počkejme na slovo autorovo...

Příspěvek 22.1.2009 15:41:09
LAZYjohn Uživatelský avatar
Second Lieutenant
Second Lieutenant

Příspěvky: 1236
Bydliště: Frýdek-Místek
Pohlaví: Neuvedeno

Odpovědět s citací
 
Správně, je to Radhošť. :)
When we cease to make mistakes, that is the moment when we cease to be.

Příspěvek 22.1.2009 15:44:37
gravidus Uživatelský avatar
Second Lieutenant
Second Lieutenant

Příspěvky: 1142
Pohlaví: Neuvedeno

Odpovědět s citací
 
Tak v tom případě dávám novou fotku... a zároveň první indicii...

"Tak už nejsme ani na Moravě ani ve Slezsku..."

Obrázek

Takže zatím hádejte, pozdějc přidám další nápovědy...

Příspěvek 22.1.2009 17:46:36
Skot Uživatelský avatar
Senior Airman
Senior Airman

Příspěvky: 237
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
no ... Karlův most to rozhodně neni :hmmm:
Owensův Zákon:
Jste-li dobří, hodí vám na krk veškerou práci. Jste-li opradu dobří, dokážete se jí zbavit.

Butnerův zákon:
Kdo se směje naposled, má dlouhé vedení.

Příspěvek 22.1.2009 18:26:27
gravidus Uživatelský avatar
Second Lieutenant
Second Lieutenant

Příspěvky: 1142
Pohlaví: Neuvedeno

Odpovědět s citací
 
Další nápověda:

jižní Čechy

Příspěvek 22.1.2009 18:35:26
henzis Uživatelský avatar
Staff Sergeant
Staff Sergeant

Příspěvky: 344
Bydliště: Havířov
Pohlaví: Neuvedeno

Odpovědět s citací
 
Most přes lužnici "BECHYŇSKÁ DUHA"

Příspěvek 22.1.2009 18:36:31
gravidus Uživatelský avatar
Second Lieutenant
Second Lieutenant

Příspěvky: 1142
Pohlaví: Neuvedeno

Odpovědět s citací
 
Vítězem se stává..... ano chvilka napětí... ano správně :) Asi bych měl dávat těžší nápovědy...jaks to uhodnul??? Snažil jsem se vybrat z fotek takovou nejmíň duhovitou :)

Bechyně dosáhla na počátku našeho století železničního spojení s Táborem, ale dráha končí na levém břehu Lužnice. Od dvacátých let se stále naléhavěji projevuje potřeba nového spojení obou břehů řeky, když starý železný most v Zářečí s dvoumetrovou jízdní dráhou a nosností do 30 q již nevyhovoval vzrůstající potřebě dopravy a průmyslu. Okresní správní komise v Bechyni uvažovala již od r. 1922 o způsobu řešení nového mostu a došla k přesvědčení postavit nový most ve výši obou rovin mezi železničním nádražím a městem, v nejužším místě údolí Lužnice. A tak bylo 11. září 1924 zadáno ing. dr. Ed. Viktorovi vypracování detailního projektu mostu s prodloužením elektrické dráhy přes nový most do města. V době prvních prací pro tuto stavbu, zejména získání 50 % státní subvence, byl předsedou Okresní správní komise v Bechyni A. Kovář, který v této stavbě spatřoval nejlepší výraz bechyňské samosprávy. Dalšími členy Okresní správní komise v Bechyni byli: F. Marek, M. Vojta, F. Kirian, J. Dlouhý, J. Studenovský, M. Bílek, K. Plaňanský. Ministerstvo veřejných prací zadalo stavbu podle projektu Ed. Viktory dne 15.11.1925 firmě Hlava a dr. Kratochvíl. Stavebníkem se stala Okresní správní komise, hlavní dozor na stavbě měl rada ministerstva veřejných prací ing. K. Šiška. Provedení navrhované stavby se stalo příležitostí ukázat vyspělost a dovednost českých techniků a řemeslníků. O urychlení stavby se zasloužili ministerský rada ing. dr. V. Janák, přednosta mostního oddělení ministerstva železnic ing. Laušer a ministerský rada ministerstva financí J. Jakš.

Na stavbě bylo zaměstnáno na 400 osob, z toho 14 montérů a strojníků, 17 kovářů a zámečníků, 56 tesařů a kolářů, 30 betonářů a zedníků, zbytek tvořili ostatní dělníci různých oborů. Dodnes budí úžas rychlý a plynulý postup stavby. Stavba byla zadána koncem roku 1925. S přípravnými pracemi bylo započato v květnu 1926, obloukové pasy byly i se ztužidly vybetonovány do začátku prosince 1926, ostatní betonářské práce byly zhruba provedeny do konce roku 1927 a stavba byla dokončena v létě r. 1928. Most byl slavnostně otevřen 28. října 1928 k 10. výročí samostatnosti republiky. Současně se stavbou mostu byla prodloužena železniční trať do nového nádraží ve městě a postavena příjezdní silnice přes nový most až k opařanské silnici v Bechyni.

Ke stavbě bylo zapotřebí 2.200 m3 dřeva pro skruže a bednění, 2.500 tun cementu a 500 tun železa. Pro beton byl použit písek z Lužnice a štěrk z nedalekého kamenolomu Čermák. V průběhu celé stavby nepřišel nikdo o život a nedošlo ani k žádnému většímu úrazu.

Rozměry mostu:
Most sestává z hlavního obloukového pole a z postranních viaduktů. Hlavní pole je překlenuto dvěma obloukovými pasy, spojenými ztužidly. Rozpětí oblouku je 90 m, vzepětí 38 m. Vzdálenost obloukových pasů ve vrcholu je 6 m, v pase 8,25 m. Rozpětí přilehlých viaduktových polí je 13,50 m, nejvyšší výška sloupů je 28 m. Mostní konstrukce je železobetonová. Výška mostu od hladiny řeky je 50 m, celková délka mostu je 203,38 m. Na celkových nákladech stavby 5.000.000 Kč se podílel stát 50 %, země 20 % a město 30 %.

V roce 1983 uspořádalo městské muzeum v Bechyni výstavu o stavbě bechyňského mostu a řadou fotografických a dobových dokumentů seznámilo veřejnost s tímto, na svou dobu, pozoruhodným dílem. Městský úřad Bechyně vlastní dokumentární 32 mm film o stavbě bechyňského mostu. Smělý oblouk mostu přes hluboké údolí Lužnice si časem vysloužil název BECHYŇSKÁ DUHA.


Víc fotek zde:
http://www.panoramio.com/photo/13946811


Obrázek

btw. dáváš novou fotku henzis...

Příspěvek 22.1.2009 18:58:57
henzis Uživatelský avatar
Staff Sergeant
Staff Sergeant

Příspěvky: 344
Bydliště: Havířov
Pohlaví: Neuvedeno

Odpovědět s citací
 
Seznam.cz (most jižní čechy - obrázky) :D

A jsme opět na moravě.

[img][./images/thumbs/adfxl3_1232647006.jpg]http://img514.imageshack.us/img514/2007/adfxl3.jpg[/img]

Příspěvek 22.1.2009 20:08:29
dalibor.durcak Uživatelský avatar
Master Sergeant
Master Sergeant

Příspěvky: 591
Pohlaví: Neuvedeno

Odpovědět s citací
 
Beskydy ? Frýdecko ?
"Opravdová láska je umění najít ve světě někoho, s kým si rozumíš lépe, než se sebou samým."
autor neznámý

Odeslat nové téma Odpovědět na téma
PředchozíDalší

Zpět na Vtipy a zábava

cron