Pro pokec, nebo vaše dotazy jsem vytvořila na Discordu skupinu, přidat se můžete zde: https://discord.gg/WUTta3Dqmz

Obsah fóra Kecárna Hry Blue Mars-virtuální svět

Blue Mars-virtuální svět

počítačové, konzolové, deskové a další hry

Odeslat nové téma Odpovědět na téma
Příspěvek 07.9.2009 17:07:08
Raynor Uživatelský avatar
Major General
Major General

Příspěvky: 3683
Bydliště: Hranice
Pohlaví: Neuvedeno

Odpovědět s citací
 
Kdyby ty světy byly tak špatné a nezáživné, nikdo by je nehrál...

Já netvrdím, že jsou špatné nebo nezábavné, já tvrdím, že minimálně v současné podobě a se současnými technologiemi není tohle budoucnost internetu. Celé, co mi je protivné, je ta idealistická hurá nálada, která pak z věcí jako SL dělá mediální nafouknuté bubliny.

A pořád jsi mi neodpověděl, proč bych měl nakupovat ve virtuální realitě a ne na webu. Možná jsi ukončil diskuzi, ale tohle mě nepřestalo zajímat. :-)
Obrázek
Nový díl SGO? Konec světa na obzoru...
SGO S1E18 INSURRECTION, part 2

Příspěvek 08.9.2009 22:25:30
arcon Airman
Airman

Příspěvky: 6
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
V současnosti jsou virtuální světy zajímavé jen pro určitou skupinu lidí, ne pro masy, protože každý svět se zaměřuje jen na určitou skupinu (např. sci-fi) nebo má určité požadavky (grafická stránka atd.). Vše bylo řečeno výše. Zároveň lidi nic nenutí do toho, aby některý ze světů vyzkoušeli nebo v něm aktivněji pobývali.
Já jsem fanda virtuálních světů a myslím, že v budoucnu bude přibývat počet lidí s tím, jak bude růst technická vyspělost lidstva. Proto to asi vidím trochu optimističtěji :wink:
Pokusím se o odpovědět na tvou druhou otázku. Dnes je samozřejmě jednodušší najít e-shop, registrovat se a objednávat zboží. I kdyby bylo možné např. ve zmíněném Blue Mars vyzkoušet nový model Porsche a pak si ho tam i objednat, značně by prořídly řady zákazníků kvůli samotným nárokům tohoto virtuál.světa (dostupnosti, připojení atd.). Navíc grafická stránka stejně jako fyzikální model by určitě neodpovídali reálným vlastnostem vozu. Takže sečteno potrženo, dnešní virtuální světy podle mě nemůžou přímo konkurovat klasickým e-shopům, i kdyby takovou možnost nabízely, protože vzhledem k celkovému počtu uživatelů internetu virtuální světy hraje velmi málo lidí, čímž by "inworld shopy" přišly o značnou část zisků.

Ale je tu jedno ale :) Většinu světového dění dnes určují nadnárodní společnosti a vlády. Pokud se to těmto subjektům bude jevit jako výhodné, můžou začít nabízet své produkty ve virtuálních světech. Ale jen v případě, že tam bude dostatečný počet uživatelů, tedy potencionálních zákazníků. Je to jako s internetem, kdysi na něm bylo jen málo firem, dnes je výjimkou ten, kdo tam není:) Takový svět by tedy měl být dostupný masám a měl by být spustitelný i na těch nejstarších počítačích. Takže vezmu v úvahu vyjádření lidí z Cryteku, Johna Carmacka a dalších o tom, že do 6-8 let bude na trhu technologie schopná zobrazit fotorealistickou grafiku (nemluvě o fyzice např. PhysX nebo Larrabee, projektu Hydra atd.). Dále se lidé z Crytek vyjádřili v tom smyslu, že funkční OnLive technologie, schopná spustit např. hru Crysis i na netboocích, bude v provozu do 5-6 let. A taky tady máme postavu jménem Ray Kurzweil, vizionáře, který předpokládá vývoj technologií (procesorů) geometrickou řadou. Když to sečtu, tak vidím do budoucna velkou šanci pro virtuální světy, které si pak spustíme i na kapesním PC. Pokud zaujmou dostatečný počet hráčů, přitáhne to také firmy.

Jako největší mínus dnešních světů vidím právě onu nedostupnost, vyšší HW požadavky a také potřebu vlastnit rychlejší internet. Pokud by např. takový Second Life disponoval jak svobodou ve všech směrech, tak dokonalou grafikou a fyzikálním modelem, pak by se mohl stát důstojným nástupcem internetu, jak ho známe dnes. Ale to je asi ještě daleko. Každopádně kdybych prognózoval např. v roce 1988 vynález jménem Internet, tak by se mi vysmál nejeden věděc s tím, že to lidi nikdy nezaujme a že je lepší setkat se osobně :D Když se podívám na uplynulých 10 let (od r. 1999), tak jsme udělali obrovský skok kupředu, proto si myslím, že za 10-15 let není nic nemožné :)

Příspěvek 13.9.2009 10:28:20
Moni Airman
Airman

Příspěvky: 18
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
jenom takový malý dotaz: jak si chceš vyzkoušet ve VR např. auto, když virtuální realita ti poskytne maximálně realistický fyzikální model ale nikdy ti neposkytne působení všech sil ( zrychlení, odstředivé síly...) a nikdy ti přesně nenasimuluje pohodlí daného vozu, nikdy nebudou stejné ovládací prvky?

Příspěvek 13.9.2009 11:24:28
Raynor Uživatelský avatar
Major General
Major General

Příspěvky: 3683
Bydliště: Hranice
Pohlaví: Neuvedeno

Odpovědět s citací
 
Ale je tu jedno ale :) Většinu světového dění dnes určují nadnárodní společnosti a vlády. Pokud se to těmto subjektům bude jevit jako výhodné, můžou začít nabízet své produkty ve virtuálních světech. Ale jen v případě, že tam bude dostatečný počet uživatelů, tedy potencionálních zákazníků.

Jenže to je jaksi začarovaný kruh. Korporacím se to bude jevit výhodné jen pokud budou VR světy plné uživatelů. Uživatelé ale budou do VR světů chodit jenom pokud tam budou mít obchody ty korporace. Jediná větší naděje VR světů tedy je, že se stanou módní...

Každopádně kdybych prognózoval např. v roce 1988 vynález jménem Internet, tak by se mi vysmál nejeden věděc s tím, že to lidi nikdy nezaujme a že je lepší setkat se osobně :D Když se podívám na uplynulých 10 let (od r. 1999), tak jsme udělali obrovský skok

No, čili evidentně jsi nezvolil rok 1988 náhodně. Sesíťované počítače samozřejmě existovaly i před internetem, pochybuju ale, že by více jak sto let po vzniku telefonu (a tisíce let po vzniku dopisů) nějaký věděc říkal, že lepší je se stýkat osobně a proto je internet nesmysl; poněkud děláš ze skeptiků neimaginativní idioty. To bych taky mohl dělat dementy z vizionářů a házet sem ty vize, že v roce 2000 budeme mít města na Měsici, na světě bude vládnout mír a auto bude pohánet atom, nebo jak se to obskurdně v historii předpovídalo.
To je právě to, o čem jsem mluvil - internet se prosadil, protože věci zjednodušil. Zjednodušil komunikaci, zjednodušil vzdělávání, zjednodušil nakupování (a především pirátění software) - k plnému rozvinutí svého potenciálu jenom potřeboval, aby měl dost uživatelů, k čemuž prostě za dvacet let postupně a pomalu došel. Jenže mě prostě nenapadá (a stále jsem se to nedozvěděl ani od tebe), v čem komunikaci, vzdělávání či nakupování ještě víc zjednodušují současné nebo brzké VR světy, když se na ně musím nalogovat, spustit nějaký engine a pěšky si tam dojít (nebo doletět) do obchodu, ve kterém si pak neohrabaným dvourozměrným pohledem vybírám de facto totéž, co si můžu z fotky a parametrů koupit na webu. V čem je tam komunikace lepší, když vidím nějakého nízkopolygonového avatara - a přitom pomocí skype, webky, icq či facebooku můžu dělat totéž s reálnými obrázky a rychleji? A v čem je tam lepší učení? Budu si snad moct projít historickou bitvu, o které si na wikipedii jen čtu? Jednou možná ano, ale v součastnosti tam nic takového myslím není.
Ano, až bude někdy za padesát let existovat ovládání myšlenkou a dokonalá virtuální realita, pak mohou VR světy existovat. Bude stačit pomyslet "chci si koupit ten šedesátijádrový PDA do 500 euro" a bude nakoupeno. To je přirozený vývoj, který by ale existoval i bez rychlokvašek jako je Second Life. Jednodušší než ťukat na klávesnici a rozhodně jednodušší než s avatarem lozit po obchodě. Současné technologie ale VR světům brání, stejně jako technologie roku 1968 bránily tehdejšímu vzniku/rozvoji internetu.

Když jsem někdy v roce 1995 viděl reklamu na internet, věděl jsem, že na něm můžu zároveň napsat dopis, zároveň koukat na fotky NASA a zároveň číst noviny. Věděli to i moji rodičové, jenom jim prostě chyběly peníze na zakoupení tehdy drahého připojení. Když se ale dnes podívám na Second Life, tak v něm prostě žádné koulervoucí výhody proti webu nevidím, ba spíše v něm vidím krok zpátky oproti rychlému user-friendly webu.

A taky tady máme postavu jménem Ray Kurzweil, vizionáře, který předpokládá vývoj technologií (procesorů) geometrickou řadou.

To musí být, panečku, ohromný vizionář, když o technologické singularitě se ví asi tak dvacet let.

Abych přeformuloval tvrzení, kterým tenhle flamewar začal - budoucnost internetu možná je ve VR světech. Ale to je jako kdybych řekl, že budoucnost lidstva je v kolonizaci galaxie. V zásadě asi nikdo nepochybuje, že k tomu jednou nevyhnutelně dojde, pokud nevymřeme, ale je otázka, jestli se toho dožijí alespoň naši pravnuci a zda-li to budoucí lidstvo bude připomínat dnešního člověka. Dnešní "VR světy" nemají s těmi budoucími společného snad nic.
Obrázek
Nový díl SGO? Konec světa na obzoru...
SGO S1E18 INSURRECTION, part 2

Příspěvek 11.10.2009 18:49:46
micke Uživatelský avatar
Airman First Class
Airman First Class

Příspěvky: 163
Bydliště: SGC, Atlantis
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
Nevíte co potřebuji mít, abyhc mohl ovládat Puddle jumper?Běžně vídám lidi co s ním létají, ale mě to nejde. :(
Zničte nepřátele a staňte se nejmocnějším goauldem v galaxii. Hrajte http://www.goauld.game.cz/

Odeslat nové téma Odpovědět na téma
Předchozí

Zpět na Hry

cron