Na webu máme taky FV, tak tomu nerozumím. Každopádně koukám, že o scio testech žádné info (good for you, v jiných letech bývaly), takže platí zřejmě že
Do poloviny května:
- seznam zhlédnutých divadelních představení a filmů
- seznam přečtených dramat a scénářů, odborných a popularizačních prací o divadle, filmu, televizi a rozhlasu
- vlastní samostatnou odbornou práci /nebo práce/: recenzi filmu nebo divadelní inscenace, analýzu divadelní hry, portrét divadelního nebo filmového tvůrce, historickou práci z dějin divadla nebo filmu apod., v rozsahu max. 10 stran.Pokud jdeš na UPOL primárně kvůli filmu, zvážil bych jít rovnou na TDDU obor, protože si nebudeš jako já muset brát nějaký nesouvisející obor (jako třeba Anglická filologie) a budeš se zabývat jen médii a navíc divadlem (které ale stejně dost souvisí, takže...).
Co se prací týče, osobně jsem poslal asi dvě A4 s viděnými filmy - poslal jsem jen obecné hlavní díla domácí a světové kinematografie. Stačí začít Zrozením národa, hodit tam něco od Ejzenštajna, něco z německého expresionismu, pak Občana Kanea atd. až k moderní době. Lidi co posílali seznam s 500 filmy byli už docela overkill. Důležitější IMO je zaměřit se na nějakou užší specializaci v oboru.
Proto moje desetistránková práce byly dvě (tj. každý 3-4 strany), jedna byla myslím recenze na Katyň od Wajdy (a pojal jsem ji jako "jsem sice buran, co Wajdu moc nezná, ale četl jsem něco o Katyni a ten film je naprosto o něčem jiném") a druhá byla stručná filmových historie adaptaci videoher, napsaná hodně populárně (jinak nepíšu doteď). Jelikož u ústní zkoušky jsem poměrně dost propadl, asi mě tam propasírovaly ty práce (protože pochybuju, že to byl test z angličtiny... nebo byl prostě slabý ročník a většina přihlášených vylítla na sciích, protože měli kombinaci se žurnou, nevím

). Pointa je, že jsem do toho šel v tom smyslu, že se míň orientuju v české filmu a artfilmu a naopak hodně se zajímám o scifi, televizi a videohry (a kupodivu zjišťuju, že i dneska se mi to hodí). Máme učitele, kteří (když to přeženu) svou kariéru postavili na tom, že jsou jedinými odborníky v republice na italské (porno)horory 70. let - specializace dělá divy.
Poslal jsem i seznam přečtených scénářů, což samozřejmě probíhalo tak, že jsem neprve posílal seznam a potom tři dny před přijímačkama teprve četl ty scénáře. Rozhodně občas zajímavý čtení, například se dozvíš, že Divnoláska od Kubricka měla původně vypadat hodně odlišně.
Na seznamu přečtené literatury se potom osamoceně vyjímal Bordwell+Thompsonová a pak nějaká česká knížka, Svět k obrazu svému, nebo tak nějak, myslím.
Anyway, ústní zkouška probíhala tak, že jsem si před dveřma maximálně shodil ego, protože se zdálo, že všichni ostatní viděli asi desetkrát víc věcí než já (ty se IMO nemáš čeho bát). Uvnitř si sedneš před dva profesory (u mě Bilík a Gogola st., pokud se pamatuju) a oni se střídají v otázkách. Většinou se ukáže, že práce vůbec nečetli a jen je stručně projdou. Takže se mě Gogola zeptal na tu Katyň, pak myslím proč mám málo českých filmů. Otázky se přesunuly i jinam - například známé filmaře z tvého bydliště (což jsem nevěděl) nebo detailněji na svoji jakože-specializaci (kamaráda, co šel na anime, takhle pohořel protože neznal její pojetí v nějakém to širším studiu umění).
Pokud mám mluvit řečí čísel, u pohovoru jsem nevěděl asi 50% věcí.